احمد زاده اصل

آیین نامه اجرایی ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید به منظور جلوگیری از خام فروشی و حذف رقابت منفی شرکت‌های ایرانی در بازارهای جهانی از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شده و در حال حاضر تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در انتظار اجرای آن هستند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از ایسنا، محمد علی احمد زاده اصل، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی و رئیس سابق هیات مدیره صندوق بازنشستگی فولاد، به اجرای ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون محصولات باید در بورس کالا عرضه شده و در صورت نبود تقاضای داخلی، مجوز صادرات دریافت کنند که این قانون کمک شایانی به نظامند شدن معاملات داخلی و صادراتی کالاهای ایرانی می کند.

وی افزود: اجرای ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید یک خواسته عمومی بوده و همه فعالان اقتصادی به جز افرادی که از هرگونه شفافیت در بخش تولید و مالی فرار می‌کنند، خواهان اجرایی شدن آن هستند.

به گفته احمدزاده اصل، از مشخصه عرضه تمامی محصولات در بورس کالا این است که از شفافیت در حوزه تولیدی و مالی برخوردار شده و درعین حال امکان نظارت بر فعالیت‌های مالی و تولیدی توسط نهادهای ناظر و متولیان امر فراهم می‌شود، بنابراین اجرای این ماده قانونی زنجیره نظارتی را کامل کرده و فعالیت بنگاه‌ها را نظام‌مند می‌کند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه شفافیت در حوزه‌های مالی، تولید و امکان نظارت به دلیل نظام‌مند بودن بورس کالا از مزیت های اجرای ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید است، عنوان کرد: این قانون باید در تمامی بخش‌های تولیدی اجرایی شود، زیرا الگوهای خوبی در این رابطه در دنیا وجود دارد و اصلی‌ترین ثمرات اجرای آن را می‌توان در جلوگیری از خام فروشی، صادرات هدفمند، کشف عادلانه و رقابتی قیمت های داخلی و صادراتی، پایان رقابت‌های منفی شرکت‌های ایرانی در بازارهای جهانی و ارتقا شفافیت اقتصادی دانست.

به گفته احمدزاده اصل، وجود الگوهای موفق در دنیا باعث می‌شوند که شرکت‌ها به لحاظ عملیاتی رصد شده و در عین حال قوانین و محدودیت‌های من درآوردی نتواند اجرایی شود، زیرا در بورس کالا شاهد قوانین شناخته شده و اصولی هستیم و سرمایه‌گذاران خارجی هم به دنبال ساختارهایی شفاف و نظام‌مند برای سرمایه‌گذاری می‌گردند که در این راستا باید از ظرفیت‌های بورس کالا نهایت استفاده را برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها