359342_343.jpg

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ۱۸هزار و ۸۰۰ قرارداد و ارزش آن به بیش از دو هزار و ۱۹۶میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در اولین هفته آبان‌ماه، قیمت دلار و سکه به تاثیر از بازارهای جهانی عمدتا در مسیر افزایشی قرار گرفتند، به طوری که طی هفته گذشته بازار آتی سکه نیز روند مثبت قیمتی را به ثبت رساند.

از سویی طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با ۱۳ هزار و ۱۷۶ قرارداد به معاملات تحویل تیر ماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از یک هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید اردیبهشت سال آتی با ۲ هزار و ۱۱۹ قرارداد، ارزش ۲۴۶ میلیارد ریالی را تجربه کرد و جایگاه دوم را کسب کرد.

همچنین سررسید آبان نیز با دو هزار و ۱۵۴ قرارداد و ارزش بیش ۱۵۱ میلیارد ریال در جایگاه سوم قرار گرفت. از طرفی سکه تحویل اسفند ماه با حجم ۸۰۳ قرارداد و به ارزش بیش ۹۱ میلیارد ریال در جایگاه چهارم ایستاد. این در شرایطی است که سر رسید دی ماه با کسب جایگاه پنجم حجم ۵۴۷ قرداد و ارزش ۶۱ میلیارد ریالی را تجربه کرد.

طلای جهانی در هفته گذشته و با شروع بازارهای دنیا با افزایش ۲ دلاری هفته کاری را شروع کرد و با نوسان های اندک هفته کاری را مثبت به پایان رساند، این در شرایطی است که پیش بینی ها نیز از روند بهای اونس در بازارهای جهانی مثبت است و انتظار می روند طی هفته آتی، سکه بازار داغ تری را تجربه کند.

روند معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته

نگاهی به آمار معاملات بازار آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد که این بازار تحت تاثیر افزایش ارزش طلای جهانی و نوسان رو به پایین بهای دلار با رشد قیمت رو به رو شد، به طوری که بهای سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۱۰۷ هزار تومان معامله شد و افزایش۰/۲۹ درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی سال جاری با قیمت یک میلیون و ۱۲۳هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افزایش۰/۲ درصدی نسبت به چهارشنبه گذشته رو به رو شد. از سویی سکه سررسید اسفند ماه با افزایش ۰/۱۶درصدی با قیمت یک میلیون و۱۴۲ هزار تومان معامله شد. این در حالی است که سکه تحویل اردیبهشت ماه سال آتی با نرخ یک میلیون و ۱۶۲ هزار تومان، رشد ۰/۱۷ درصدی را تجربه کرد. در پایان نیز سکه تحویل تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۸۲ هزار تومان، افزایش ۰/۰۲ درصدی را به ثبت رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها