38271-763358.jpg

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که اکثر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا طی هفته آینده رای داده اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که روند صعودی قیمت طلا بار دیگر آغاز شده، نظرسنجی جدید حاکی است که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت فلز زرد به روند صعودی اش ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش از ۱۸ تحلیلگر ارشد اقتصادی که در نظرسنجی شرکت کرده اند ۱۰ نفر معادل ۵۶ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت. ۵ نفر معادل ۲۸ درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۳ نفر دیگر معادل ۱۷ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو از سرمایه گذاران بین المللی نیز ۵۴۴ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۲۳۷ نفر معادل ۴۴ درصد اعلام کردند قیمت طلا طی هفته آینده با افزایش روبرو می شود، ۲۳۴ نفر معادل ۴۳ درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۷۳ نفر معادل ۱۳ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییری نخواهد کرد.

هفته گذشته نیز ۶۳ درصد کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی ، کاهش ارزش دلار آمریکا طی روزهای آینده می تواند عامل مهمی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا باشد.

نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است روزهای اول و دوم نوامبر برگزار شود ولی بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را تغییر دهد، آن هم به علت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری.

به نظر می رسد احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بیشتر باشد و در صورت افزایش نرخ بهره این احتمال هست که قیمت طلا تا سطح ۱۲۵۰ دلار در هر اونس کاهش یابد.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور به خصوص هند می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته باشد.

پایین بودن نرخ بهره بانکی در کشورهای توسعه یافته و صنعتی عامل مهم دیگری است که می تواند موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری شود. گروهی از کارشناسان بین المللی نیز معتقدند که غیر از افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای چین و هند، این احتمال وجود دارد که پس از انتخابات ریاست جمهوری، آمریکا با کسری بودجه سنگینی روبرو شود و این مساله در نهایت موجب رشد فزاینده تورم خواهد شد. این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس تاکید کرد: قیمت طلا تا جمعه آینده یعنی زمان انتشار آمارهای اشتغال آمریکا بین ۱۲۶۰ تا ۱۲۷۵ دلار در نوسان خواهد بود.

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها