شاپور محمدی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک و بیمه، به اهمیت توسعه بازار بدهی در بازار سرمایه و همچنین موفقیت های انتشار اوراق بدهی از جمله اوراق سلف موازی گندم اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، روز دوشنبه ۱۰ آبان و با حضور جمعی از مقامات ارشد دولت، منطقه آزاد کیش و بازار سرمایه کشور، سومین نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک و بیمه در محل مرکز همایش های بین المللی منطقه آزاد کیش آغاز به کار کرد.

براساس این گزارش، شاپور محمدی انتشار اوراق مختلف در بازار بدهی را از اقدامات مهم سازمان بورس در سال جاری دانست و گفت: در این راستا انتشار صکوک اجاره، اوراق مرابحه و اوراق سلف موازی محصولات مختلف مورد توجه قرار گرفت که از جمله آنها می توان به تامین مالی موفق دولت برای پرداخت مطالبات گندمکاران اشاره کرد.

انتشار آمار تولید شرکت ها بصورت ماهیانه

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه گفت: طی روز های اخیر اتفاق بسیار مهمی در بازار سرمایه کشور رخ داده و آن این است که کلیه شرکت های تولیدی می بایست از این به بعد آمار و اطلاعات تولید خود را بصورت ماهیانه انتشار و افشا کنند که این امر گام مهمی در راستای صیانت از حقوق سهامداران و سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور است .

 وی سپس گفت: اتفاق مهمی که در سال گذشته در بازار سرمایه رخ داد توسعه بازار بدهی دولتی بود به طوری که با توسعه این بازار باید تامین مالی شرکتهای خصوصی مورد هدف قرار بگیرد.

 محمدی با بیان اینکه بازار بدهی نقش اهرمی در اقتصاد کشور دارد، عنوان کرد: بازار بدهی اکنون از حجم ۳۵ هزار میلیارد تومانی برخوردار است و اگرچه حجم آن نسبت به بازار سهام بالا نیست اما شروع بسیار مناسبی است که امیدواریم در آینده با افزایش نقش بخش خصوصی  بیشتر شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تفاهم با بانک ها برای سرمایه گذاری ها بدون انتقال ارز خبر داد و گفت: برهمین اساس، حسابی افتتاح می شود که حساب واسط خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها