فولاد

اخبار منتشر از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازار فولاد را به لرزه درآورده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بهای فولاد امروز در بورس شانگهای با رشد ۶درصد به سقف پیش بینی شده برخورد کرد؛ البته جهش یکباره قیمت ها که صبح امروز رقم خورد، در ادامه روند معاملات و از ظهر با کاهش تقاضا روبه رو شد و این موضوع تا حدودی موجب فروکش کردن التهاب بازار و تثبیت قیمت ها شد.

رشد فولاد در بورس فیوچرز، بازارهای نقدی را نیز تکان داده و قیمت ها روندی افزایشی به خود گرفته اند البته در بعد از ظهر از میزان انرژی بازار کاسته شده و انتظار کاهش اندک در معاملات وجود دارد.

اگر چه این روزها تمام بازارهای کالایی جهان تحت تاثیر انتخابات قرار گرفته اند،اما عامل مهمی که در بلند مدت بر رشد قیمت سنگ‌آهن تاثیر گذار خواهد بود، کاهش ارزش یوآن در برابر دلار آمریکا است. این تحلیل را گلدمن ساکس ارائه کرده و براساس آن می‌گوید افزایش بهای سنگ‌آهن و زغال‌سنگ از نظر زمانی با افت ارزش یوآن چین همراه شده است. تحلیلگران این موسسه با اشاره به اینکه احتمالا آمریکا در انتهای سال ۲۰۱۶ نرخ بهره را برای این کشور بالا ببرد، وجود دارد که این مسأله به افت ارزش یوآن منجر شده و روند افزایشی قیمت سنگ‌آهن و سایر مواد اولیه همچون کک، زغال‌سنگ و فولاد تشدید خواهد شد.

براساس پیش بینی کارشناسان به نظر می‌رسد التهابات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری حداقل تا یک ماه دوام داشته باشد اما رشد بهای تمام شده فولاد در بازارهای جهانی ادامه دار خواهد بود، یعنی بیم و امید از افزایش بیشتر قیمت‌های جهانی این کالا هم بجا و هم جدی است.

به اعتقاد برخی کارشناسان، رشد قیمت فولاد در بازارهای جهانی ممکن است باز هم ادامه یابد. دلیل اصلی این افزایش قیمت را باید در رشد قیمت تمام شده فولاد در اقصی نقاط جهان دانست که به دلیل افزایش محسوس قیمت زغال‌سنگ و تقویت بهای سنگ‌آهن و همچنین رشد قیمت نفت خام و متعاقب آن افزایش هزینه حمل‌ونقل‌ دریایی رخ داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها