طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شده ولی تقویت ارزش دلار آمریکا مانع از افزایش چشمگیر قیمت این فلز زرد شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با ۱.۲۰ دلار افزایش نسبت به روز گذشته به بیش از ۱۲۲۵ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار روز دوشنبه به بیش از ۱۰۰.۲۲ واحد رسید که این بالاترین رقم از ۳ دسامبر ۲۰۱۵ میلادی بوده است.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آی جی تاکید کردند: افزایش ارزش دلار مانع بزرگی برای تقویت بیشتر قیمت جهانی طلا خواهد بود و بعید به نظر می رسد که در شرایط کنونی با توجه به گمانه زنی های مربوط به سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ، ارزش دلار با کاهش روبرو شود.

افزایش گمانه زنی ها نسبت به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نیز تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی ارزش دلار داشته است.

ترامپ قول داده است که مالیات بر شرکتهای آمریکایی را از ۳۵ به ۱۵ درصد کاهش دهد و هزینه های دولتی برای اجرای پروژه های زیربنایی را افزایش دهد.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر به بیش از ۸۱ درصد رسیده است.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری متال بولتین نیز تاکید کردند: انتظارات سرمایه گذاران بین المللی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا در کوتاه مدت و تقویت ارزش دلار مانع بزرگی برای قیمت طلا خواهد بود. البته سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ در نهایت تورم زا خواهد بود و این مساله در ماه های آینده موجب افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد شد.

برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که در پیش بودن انتخابات مختلف در اروپا طی ماه های آینده موجب افزایش ریسک سیاسی خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع تقاضا و قیمت طلا خواهد بود.

به نظر می رسد طی روزهای آینده انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز بر قیمت این فلز زرد تاثیر گذار خواهد بود.

در بازار انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با ۱.۰۹ درصد افزایش به بیش از ۴۵.۱۹ دلار رسیده است.

منبع: طلا نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها