امروز ۱۹ هزارتن قیر از بورس کالای ایران به بازارهای جهانی صادر شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» امروز ۲۰ هزار و ۷۰۰ تن قیر صادراتی در بورس کالای ایران عرضه و ۱۹ هزارتن از آن مورد معامله قرار گرفت.

سامان منتظری، کارشناس فرآورده های نفتی کارگزاری مهر آفرین در این باره گفت: عرضه قیر صادراتی در تالار فرآورده های نفتی با افزایش روبه رو است، از این رو تقاضای ثبت شده برای این کالا با عرضه همخوانی داشته و متعادل است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صادرات قیر در حال حاضر به کشورهای افغانستان و پاکستان با رونق مطلوبی روبه رو است، خاطر نشان کرد: به نظر می رسد بازار صادراتی قیر همچنان در هفته های آتی پرتقاضا باقی بماند.

این کارشناس همچنین تاکید کرد: در حال حاضر افزایش عرضه های وکیوم باتوم نیز سبب شده تا مصرف کنندگان راحت تر از گذشته کالای مورد نیاز خود را از بورس کالا تهیه کنند، این درحالی است که عرضه وکیوم باتوم اصفهان تا مرز ۱۰ هزارتن افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش عرضه وکیوم باتوم در بورس کالای ایران، خاطر نشان کرد: افزایش عرضه ها سبب شده تا تقاضا در تالار فرآورده های نفتی برای این کالا کاهش یافته و در نتیجه در معاملات اخیر شاهد ورود این کالا به سیستم مچینگ باشیم.

به گفته این کارشناس، البته شرایط رکود بازار هم توانسته اندکی بر بازار قیر اثرگذارباشد، اما با این حال همچنان رونق در این بازار حفظ شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها