همزمان با آغاز عملیات اجرایی طرح قیمت تضمینی ذرت استان خوزستان، منوی انبارها در پورتال بورس کالای ایران رونمایی شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران، پس از ابلاغیه دولت در اردیبهشت ماه سال جاری مبنی بر اجرای سیاست قیمت تضمینی از سوی وزارت جهاد کشاورزی با استفاده از ظرفیت بورس کالای ایران در خصوص دو محصول جو و ذرت در استان های کرمانشاه و خوزستان، عملیات اجرایی این طرح در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و بورس کالای ایران قرار گرفت.

با توجه به نزدیک بودن فصل برداشت ذرت در استان خوزستان و آغاز پذیرش انبارهای شهرستان های مختلف استان خوزستان توسط بورس کالای ایران، این بورس از منوی انبارها در پورتال رسمی خود رونمایی کرد که مرجعی برای اطلاع رسانی و آگاهی دهی به دست اندرکاران و فعالان بازار به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران، انبارداران شهرستان های مختلف استان خوزستان از جمله شهرهای دزفول، اندیمشک، شوش، شوشتر و بهبهان می توانند با مراجعه به پورتال این بورس از مراحل پذیرش انبارهای خود اطلاعات بیشتری کسب نمایند. از سویی دیگر در بخش دیگری از منوی انبارها، به معرفی و مزایای آیین نامه ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی پرداخته شده است که اطلاعات مناسبی را در اختیار فعالان بازار محصولات کشاورزی قرار می دهد. همچنین آشنایی با گواهی سپرده کالایی که با پشتوانه آن کشاورزان و فعالان بازار می توانند از نظام بانکی تسهیلات دریافت کرده یا نسبت به خرید و فروش آن اقدام نمایند، از دیگر بخش هایی است که در منوی انبارها بطور مفصل به آن پرداخته شده است.

گفتنی است مراحل پذیرش انبارهای شهرستان دزفول از سوی بورس کالای ایران در حال انجام است و پذیرش سایر انبارها در شهرستان های دیگر از جمله اندیمشک، شوش، شوشتر و بهبهان در دست اقدام این بورس قرار دارد. بر اساس ابلاغیه دولت امسال طرح قیمت تضمینی جایگزین خرید تضمینی ذرت در استان خوزستان است و کشاورزان می بایست برای فروش ذرت خود پس از تودیع محصول به یکی از انبارهای پذیرش شده از سوی بورس کالای ایران در شهرستان مدنظر و صدور گواهی سپرده کالایی ( قبض انبار) به یکی از کارگزاران بورس کالای ایران که در محل انبارها مستقر می باشد مراجعه کرده و نسبت به فروش ذرت خود اقدام نمایند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها