سکه

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز یکشنبه به رقم ۱۲ هزار و ۶۸۵ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۵۹۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات شنبه گذشته رشد ۳۲ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۹ هزار و ۵۹۹ قرارداد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، درحالی که بازار ارز دیروز شاهد افزایش نرخ دلار بود، قیمت سکه نیز در بازار نقدی و آتی بورس کالا با رشد مواجه شد، به طوری که طی معاملات این روز هر پنج سرد رسید بازار آتی روند مثبتی را به ثبت رساندند.

بر این اساس روز گذشته سکه تحویل دی ماه با افزایش ۰/۷۴ درصدی به قیمت یک میلیون ۱۴۱ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۵۵ هزار تومان معامله شد و ۰/۸۴ درصد افت داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افزایش قیمت ۰/۷۵ درصدی با نرخ یک میلیون و ۱۷۱ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۸۷ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۹۱ درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افزایش ۰/۷۳ درصدی با قیمت یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان معامله شد.

هم مسیری دلار و سکه در بازار نقدی

دلار که این روزها شاهد نوسان زیادی بوده دیروز یکشنبه ۸۵ تومان گران شد و تا بهای۳۹۵۰ تومان تقویت گردید، اما در انتهای ساعت کاری بازار روی رقم ۳۹۰۵ تومان متوقف شد تا نسبت به روز شنبه رشد ۴۰ تومانی را ثبت کرده باشد.

به این ترتیب این رشد بها سبب شد تا بازار طلا و سکه نیز با افزایش مواجه شده و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با رشد ۵ هزار تومانی یک میلیون و ۱۳۶ هزار تومان به فروش برسد. در همین بازار نیم سکه نیز ۸ هزار تومان به ارزشش افزوده شد و به ۵۹۸ هزار تومان رسید. ربع سکه ۳۱۴ هزار تومان عرضه شد که رشد ۴ هزار تومانی را شاهد بود و در نهایت سکه گرمی بدون نوسان ۱۹۲ هزار تومان قیمت خورد.

همچنین در بازار تهران نیز طی روز گذشته هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش قیمتی معادل ۴۰۰ تومان، ۱۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید. هر مثقال طلای ۱۷ عیار هم با صعود ۱۸۰۰ تومانی ۴۹۰ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

در بازار گواهی سپرده سکه طلا چه گذشت؟

همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به ۲۲ سکه به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها