• ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
  • کد خبر: 7454
سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۴۵ هزار و ۲۲۳ قرارداد و ارزش آن به بیش از۵ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات هفته گذشته رشد ۶۵ درصدی را تجربه کرد؛ چرا که حجم معاملات طی هفته ماقبل به ۲۷ هزار و ۳۷۸ قرار داد رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، معاملات سکه در بازار نقدی و آتی سکه در حالی هفته گذشته به پایان رسید که قیمت سکه و ارز نوسان زیادی را تجربه نکرد.

به این ترتیب در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با ۳۲ هزار و ۱۳۹ قرارداد به معاملات تحویل شهریور ماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از۳ هزار و ۸۶۴ میلیارد ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید تیر ماه سال جاری با ۸ هزار و ۳۲ قرارداد و ارزش بیش ۹۵۱ میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین سکه تحویل دی ماه نیز با حجم سه هزار و ۱۰۲ قرارداد و به ارزش بیش ۳۵۲ میلیارد ریال در جایگاه سوم ایستاد.

سکه تحویل اردیبهشت ماه سال آتی نیز با یک هزار و ۱۴ قرارداد و ارزش ۱۱۸ میلیارد ریال در جایگاه چهارم و همچنین سکه اسفند ماه نیز با ۹۳۶ قرارداد به ارزش بیش از ۱۰۷ میلیارد ریال در جایگاه پنجم معاملات قرار گرفت.

در آخرین روز هفته چه گذشت؟

بازار  نقدی سکه هفته اخیز از ثبات نسبی در مقایسه با هفته های گذشته برخوردار بود و قیمت ها تا حدودی و با شیب آرام در جهت کاهش حرکت کرده بود.

البته در بازار آتی سکه بورس کالای ایران نیز شرایط متفاوت بود و با وجود این که ارزش طلای جهانی طی روز پنجشنبه در محور با ثباتی قرار داشت، بهای سکه روند قیمتی متفاوتی را تجربه کرد.

بر این اساس در معاملات پنجشنبه اخیر بورس کالای ایران قرارداد تحویل دی با قیمت یک میلیون و ۱۴۱ هزار تومان معامله شد و رشد۰/۰۷درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل اسفند با قیمت یک میلیون و ۱۵۵هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش۰/۰۵ درصدی نسبت به آخرین معامله در هفته گذشته رو به رو شد. این در شرایطی است که سکه سررسید اردیبهشت ماه با افت ۰/۰۸ درصدی با قیمت یک میلیون و۱۷۱هزار تومان معامله شد. همچنین سکه تحویل تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۸۶ هزار تومان، کاهش ۰/۰۳ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور ماه سال آتی با قیمت یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومانی معامله شد و ۰/۱۲ درصد افت قیمت را در این روز تجربه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها