معاملات پلیمرها

حجم معاملات محصولات پلیمری طی دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته به ۷۱ هزار و ۵۹۸ تن رسید تا هفته پررونقی برای بورس کالای ایران به شمار می رود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته گذشته و در روز سه شنبه بالغ بر ۴۸ هزار و ۵۵۷ تن بود؛ عرضه این محصولات در این روز ۵۶هزار و ۹۴۹ تن و تقاضای آن هم ۱۱۳هزار و ۷۲تن بود.

در روز دوشنبه هم حجم معاملات ۲۳ هزار و ۴۱ تن و عرضه محصولات پلیمری ۲۳هزار و ۹۲۳تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۵۴هزار و ۷۹۵تن بود.

به این ترتیب در مجموع در روز دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته ۷۱ هزار و ۵۹۸ تن پلیمر مورد معامله قرار گرفت که هفته پررونقی برای بورس کالای ایران به شمار می رود.

به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی، افزایش قیمت دلار و گذشتن آن از مرز ۳ هزار و ۹۰۰ تومان یکی از دلایل مهمی است که معامله گران نسبت به افزایش قیمت پایه پلیمرها در فردا اطمینان حاصل کرده اند و از این رو هفته گذشته هم با امید نسبت به افزایش قیمت ها، رونق تالار پتروشیمی بیش از هفته های دیگر بود. به اعتقاد معامله گران نوسان قیمت دلار و افزایش خوشبینی ها در بازار نفت هم به رونق معاملات محصولات پلیمری در هفته گذشته کمک کرد.

از این رو در هفته ای که گذشت بیشترین رونق معاملات در گروه محصولات پلیمری، متعلق به پلی پروپیلن ها، پی وی سی ها، پلی اتیلن های ترفتالات و برخی از گریدهای پلی اتیلن سبک فیلم بود.

پلی اتیلن های ترفتالات بطری همچنان جذابیت خود را حفظ کرده اند، حجم عرضه اندک آنها از دلایل داغ بودن بازار این کالاها به شمار می رود، به این ترتیب در هفته گذشته هم  پلی اتیلن های ترفتالات بطری هم امروز حجم بالایی از تقاضاها را به خود اختصاص دادند، به طوری که گرید ۸۲۱  پتروشیمی تندگویان با حجم ۷۰۴ تن و به صورت سلف ۶۳۵۸ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزارو ۳۵۴ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۶۸۹ تومان رقم خورد. گرید ۷۸۱ هم با حجم عرضه ۶۶۰ تن به میزان ۲۱۵۶ تن تقاضا داشت، قیمت خرید این کالا ۳ هزار و ۷۰۳ تومان بود.

اما در گروه پی وی سی ها، حجم عرضه ها افزایش یافت، گرید ۵۷ پتروشیمی آبادان با عرضه ۵۰۰ تنی به میزان ۹۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۵۵۲ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۶۳۴ تومان رقم خورد.

همچنین گرید ۶۵ پتروشیمی غدیر با حجم ۱۰۰۰ تن به صورت سلف ۱۶۶۰ تن تقاضا داشت،قیمت پایه آن ۳ هزار و ۲۲۹ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزارو ۳۰۸ تومان رقم خورد. پی وی سی گرید ۶۵ پتروشیمی غدیر هم به صورت نقدی با حجم یک هزارتن عرضه ۲۲۲۰ تن تقاضا داشت، میانگین قیمت خرید این کالا ۳ هزار و ۳۷۶ تومان ثبت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها