طلا

تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی در نظرسنجی این هفته کیتکو پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده علی رغم افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با رشد روبرو خواهد شد.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش دهد.

بر اساس این گزارش به طور طبیعی افزایش نرخ بهره آمریکا موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا می شود. قیمت طلا طی هفته های اخیر تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو با افت شدیدی روبرو شده است. ولی با این حال سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا طی هفته آینده با افزایش روبرو خواهد شد.

این گزارش افزود: ۱۹ کارشناس ارشد اقتصادی در نظرسنجی کیتکو نیوز شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۱ نفر معادل ۵۸ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند، ۵ نفر معادل ۲۶ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و ۳ نفر معادل ۱۶ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

۶۹۷ نفر نیز در نظرسنجی آنلاین شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۳۸۶ نفر معادل ۵۵ درصد اعلام کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد و ۲۰۸ نفر معادل ۳۰ درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۹۶ نفر معادل ۱۴ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

هفته گذشته ۶۰ درصد کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند و ۵۸ درصد سرمایه گذاران پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا با افت روبرو می شود.

از اواسط ماه می تاکنون کارشناسان اقتصادی ۷۲ درصد نظرسنجی ها درباره قیمت طلا را درست پیش بینی کرده اند و این رقم برای سرمایه گذاران بین المللی نیز ۶۲ درصد بوده است.

آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که روند اصلاح قیمت طلا پس از پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا ظاهرا به پایان رسیده و قیمت این فلز زرد مجددا افزایش خواهد یافت.

برخی کارشناسان نیز معتقدند که افزایش نرخ بهره پیش از این تاثیر خود را بر قیمت طلا نشان داده و دیگر جایی برای کاهش بیشتر قیمت وجود ندارد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.

منبع: کیتکونیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها