تصویر-شاخص-تحلیل-اونس.png

کاهش دو واحدی شاخص دلار، افزایش قیمت نفت، و رای منفی مردم ایتالیا به اصلاحات قانون اساسی از مهمترین عوامل کاهش بهای طلا طی هفته گذشته بوده است و حال نیز عوامل دیگری برای تغییرات بهای طلا در هفته جاری وجود دارد که این گزارش به بررسی آن پرداخته است.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتظار میرفت در ابتدای هفته اونس جهش خوبی را تجربه کند، اما بقدری این فلز با ارزش بی رمق شده بود که تنها لحظاتی وارد کانال ۱۱۹۰ شد ااما همانطور که پیش بینی شده بود براحتی برگشت ، همان دوشنبه با انتشار آمار های اقتصادی امریکا و سخنرانی دوتن از اعضای فدرال، طلا وارد فاز نزولی شد و تا ۱۱۵۹ دلار ریزش نمود. روزهای بعد تمام توجه ها به نشست بانک مرکزی اروپا و ادامه سیاست های تسهیلی این اتحادیه بود و تا پنج شنبه شاهد آرام گرفتن اونس و نوسان آن بین ۱۱۶۰ و ۱۱۸۰ بودیم، اما در روز پنج شنبه و جمعه با انتشار کاهش آمار مدعیان بیمه بیکاری و افزایش شاخص تمایلات مصرف کننده و با توجه به برگزاری اجلاس فدرال در هفته بعد از آن باز طلای جهانی کاهش یافت و در ۱۱۵۸ دلار بسته شد ، انتظار این کاهش را داشتیم و در تحلیل های قبلی خدمت شما عرض شد.

طلای جهانی در هفته آینده

مهمترین رویداد هفته آینده اجلاس فدرال روز چهارشنبه است اما تداوم و شدت ریزش بستگی به اظهار نظر مقامات فدرال دارد که آیا افزایش نرخ بهره مقطعی است یا در سال بعد به تعداد آن افزوده میشود. دلار دوباره به ۱۰۱ باز گشته و فشار بسیار شدیدی بر اونس طلا وجود دارد. برخی ۱۱۴۰ را پایان ریزش و برخی ۱۱۲۰ را شروع اصلاح از هفته آینده میدانند به هرحال طلا انقدر ریزش را تجربه کرده که میتوان از لحاظ فنی به اصلاح آن البته از هفته های بعد بسیار امید وار بود ، پوزیشن منطقی همان فروش در باز گشت های نزولی روزانه و چهار ساعته خواهد بود . پنج شنبه نیز امار های هفتگی امریکا از جمله امار بیکاری منتشر میشود که در تداوم ریزش یا شروع اصلاح مورد انتظار سرمایه گزاران موثر خواهد بود.

تحلیل تکنیکال اونس

در هفته گذشته تحلیل تکمیلی اونس ارائه گردید، که در تایم فریم های مختلف انجام شده بود، اما در ادامه از این پس فعلا تحلیل در تایم های پایینتر باید انجام گردد، و چنانچه قیمت به دامنه مورد نظر برسد مجدد تحلیل کلی انجام می شود، در حال حاضر اونس طلا همچنان کاهش را نشان می دهد، و با توجه به شرایط کنونی قیمت می تواند در بازه ۱۲۰۰ تا ۱۱۴۰ نوسان دهد.

سناریو کاهشی: در تایم چهارساعته نشان می دهد که در کف قیمتی هفته اخیر قرار گرفته است، و چنانچه به زیر سطح مقاومتی۱۱۶۵ قرارگیرد، می تواند به کاهش خود تا دامنه ۱۱۵۳ و ۱۱۵۰ادامه دهد. و در ادامه با شکل گیری حرکت نزولی با شکست سطح ۱۱۵۰ به اهداف ۱۱۴۵ - ۱۱۳۸ و ۱۱۳۲ منجر می شود.

سناریوهای اصلاحی

حالت اول: چنانچه در هفته جاری قیمت به دامنه ۱۱۸۰ بازگردد، احتمال شکل گیری یک حرکت کاهشی دیگر به اهداف کف قیمتی ۱۱۶۰ در نظر گرفته می شود و تا زمانی که زیر ۱۱۸۸ قرار دارد معتبر خواهد بود،

حالت دوم: چنانچه قیمت به دامنه ۱۱۹۶ بازگردد و در صورتی که به بالای ۱۲۰۵ دست پیدا نکند مجدد می تواند به دامنه ۱۱۸۸ و ۱۱۸۰ کاهش پیدا کند.

شایان ذکر است که سطحی که منجر به نامعتبر شدن حالت اول می شود ۱۱۸۸ و حالت دوم ۱۲۰۵ است که با توجه به شکست در این دو سطح نامعتبر می شوند. و احتمال رشد قیمت به سطح های بالاتر در نظر دارد.


تحلیل آبشده طلا

به نظر میرسد که قیمت در همان ناحیه تحلیل هفته اخیر قرار دارد و چنانچه از آن ناحیه گذر کند می تواند نوسان خوبی ایجاد نمایید و دامنه سطح ۴۹۱۰۰۰ و ۴۸۰۰۰۰ بسیار مهم است و شکست این دو سطح می تواند نوسان خوبی را در همان جهت اعمال نمایید.اما برای هفته جاری سناریوهای در نظر گرفته می شود.

سناریو افزایشی: شکست صعودی سطح مقاومتی ۴۹۱۰۰۰ اهداف ۴۹۵۰۰۰ - ۴۹۸۰۰۰

سناریو کاهشی: شکست نزولی سطح حمایتی ۴۸۵۰۰۰ اهداف ۴۸۳۰۰۰ - ۴۸۰۰۰۰

منبع: طلاچارت


برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها