پلیمر

مقایسه قیمت پایه محصولات پلیمری در تاریخ ۷ و ۲۱ آذر نشان می دهد که کالاها روندی صعودی داشته اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، افزایش قیمت دلار و گذشتن آن از مرز ۳ هزارو ۹۰۰ تومان سبب شد تا نرخ دلار در محاسبه قیمت های پایه با ۴.۷ درصد رشد لحاظ شود و به این ترتیب به رقم ۳ هزارو ۸۵۶ تومان برسد.

بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات پلیمری متعلق به اکریلوبوتادین استایرن (ABS)  با ۱۰.۷ درصد رشد نسبت به دو هفته اخیر است. این کالا از رقم ۶ هزار و ۱۵۹ به ۶ هزار و ۸۲۳ تومان رسید.

در رده دوم افزایش قیمت ها، پلی استایرن های معمولی و مقاوم با ۹.۳ درصد رشد نسبت به دو هفته اخیر قرار دارند،به طوری که پلی استایرن معمولی از ۴ هزارو ۲۳۴ به ۴ هزار و ۶۲۸ و پلی استایرن مقاوم هم از ۴ هزار و ۳۹۴ به ۴ هزار و ۸۰۲ تومان رسید.

همچنین در رده سوم رشد قیمت محصولات پلیمری نیز پلی اتیلن های ترفتالات گرید نساجی و بطری به ترتیب با ۸ و ۷ درصد رشد نسبت به دو هفته قبل قرار دارند، به طوری که پلی اتیلن ترفتالات گرید نساجی از ۲ هزار و ۹۷۹ به ۳ هزار و ۲۲۲ تومان رسید. همچنین پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری ۷۸۱ نیز ۲۴۳ تومان و گرید ۸۲۱ هم ۲۵۵ تومان نسبت به دو هفته گذشته گران شدند.

در همین حال پلی اتیلن سنگین اکستروژن هم با ۵.۷ درصد رشد نسبت به دو هفته قبل روبه رو شد، به طوری که گرید PE۸۰  به میزان ۲۲۲ تومان و گرید PE۱۰۰  به میزان ۱۶۴ تومان افزایش نرخ داشتند.

پی وی سی ها، پلی پروپیلن های شیمایی و نساجی، پلی اتیلن سنگین بادی، پلی اتیلن سنگین فیلم هم با افزایش حدودا ۴ درصدی نسبت به دو هفته اخیر روبه رو شدند، به طوری که در گروه پی وی سی ها، گرید ۵۷ و ۷۰ به میزان ۱۷۷ تومان، گرید ۶۰ به میزان ۱۶۹ و گرید ۶۵ هم ۱۶۱ تومان گران شدند.

کمترین افزایش قیمت هم در حدود ۳ درصد و متعلق به گروه پلی اتیلن های سبک فیلم، خطی، پلی اتیلن های سنگین تزریقی و دورانی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها