13940611142811923672362.jpg

رئیس گروه مالی وینگ فونگ به سرمایه گذاران بین المللی هشدار داد که قیمت جهانی هر اونس طلا به زودی تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا به کمتر از ۱۰۸۰ دلار کاهش خواهد یافت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مارک تو رئیس گروه مالی وینگ فونگ امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: بازارهای بین المللی به شدت نسبت به سرمایه گذاری روی طلا ناامید شده است. سیاست پولی در شرایط کنونی به طور خاص قیمت طلا را هدف قرار داده است. فدرال رزرو در حال عقب نشینی از سیاست های انبساطی پولی است. نرخ بهره به زودی با افزایش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: چیزی که اکثر سرمایه گداران بین المللی را نگران کرده است، تغییر در سیاست های پولی آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی است، اینکه تاثیر سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ بر سیاست های پولی فدرال رزرو تا چه حدی خواهد بود. به نظر من اگر سیاست های پولی فدرال رزرو مطابق با برنامه های مالی و اقتصادی ترامپ تغییر کند، قیمت طلا با افت شدیدی روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در نشست سه شنبه و چهارشنبه این هفته برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد. قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار آمریکا واکنش نشان می دهد.

نظرسنجی رویترز از فعالان بازارهای بین المللی و کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که فدرال رزرو به احتمال ۱۰۰ درصد نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون در این باره تاکید کرد: گرچه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست هفته جاری تقریبا قطعی به نظر می رسد ولی بازارهای بین المللی منتظر انتشار متن بیانیه این نشست و لحن آن هستند. اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو در کنفرانس خبری پس از نشست نیز تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی خواهد داشت و وضعیت نرخ بهره در سال ۲۰۱۷ را نیز مشخص خواهد کرد.

وی افزود: اگر فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد، قیمت طلا احنمالا در کوتاه مدت تا ۱۱۴۰ دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۳۸ درصد کاهش به کمتر از ۸۵۷ تن رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز امروز دوشنبه با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۶.۸۸ دلار رسیده است. قیمت هر اونس طلا نیز که در لحظات اولیه مبادلات امروز تا ۱۱۵۳ دلار کاهش یافته بود بعدا با افزایش نسبی روبرو شد و به ۱۱۵۹ دلار رسیده است.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها