سکه

شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در راستای توسعه فعالیت‌های خود و حمایت از ابزارهای مشتقه مبتنی بر سکه طلا که در بورس کالای ایران پذیرفته شده است، مجوز فعالیت بازار گردانی را در این بورس دریافت کرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، همزمان با آغاز معاملات اختیار معامله سکه طلا در بورس کالای ایران، تامین سرمایه لوتوس پارسیان، بازارگردان ابزارهای مشتقه شامل آتی، اختیار و گواهی سپرده مبتنی بر سکه طلا شد.

شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در راستای توسعه فعالیت‌های خود و حمایت از ابزارهای مشتقه مبتنی بر سکه طلا که در بورس کالای ایران پذیرفته شده است، مجوز فعالیت بازار گردانی را در بورس کالای ایران دریافت کرد.

مجوز بازارگردانی یاد شده شامل تمامی نمادهای آتی، اختیار و گواهی سپرده است که بازارگردان موظف است سفارش‌های خرید و فروش را در نمادهای مورد تعهد مطابق با تعهدات ارائه شده به سازمان بورس و بورس کالای ایران وارد کند.

بازارگردان به معامله‌گرانی گفته می‌شود که با دریافت مجوز و با تنظیم عرضه و تقاضای اوراق بهادار و محدود کردن دامنه نوسان قیمت آن به معامله اوراق می پردازند. بازارگردان‌ها از سازمان بورس مجوز دریافت می‌کنند و لازم است بازارگردان به عنوان بهترین مرجع اطلاعاتی اوراق بهادار عمل کند که با محدود کردن دامنه نوسان، به خرید و فروش اوراق روی می‌آورد.

بازارگردان افزایش قدرت نقدشوندگی نمادهای مورد تعهد را برعهده گرفته و عرضه و تقاضا برای اوراق مورد نظر وی را در بازار کنترل می­کند.کنترل قیمت ورقه بهادار در یک محدوده معین و جلوگیری از نوسانات شدید قیمتی از اصلی ترین وظایف بازارگردان ها است.

منبع: سنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها