سپرده گذاری

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از افزایش بیش از ۴ برابری انتشار صکوک در بازار سرمایه در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از سمات، محمدرضا محسنی در دیدار اعضای هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان مطلب فوق افزود: یکی از ماموریت های ویژه بازار سرمایه در سال ۹۵ تسریع تامین مالی بنگاه های بزرگ اقتصادی است که در این زمینه کارگروه ویژه ای برای رفع موانع انتشار صکوک در این بازار تشکیل شده است.

وی ادامه داد : خوشبختانه اقدامات گسترده ای امسال در بازار سرمایه برای تامین منابع مالی بنگاه های اقتصادی انجام شده است بطوریکه کارشناسان شرکت سپرده گذاری مرکزی در ماه های گذشته تلاش های فراوانی را برای انتشار اوراق مرابحه گندم و اوراق گواهی سپرده کالایی دو محصول جو و ذرت انجام دادند تا کشاورزان برای نخستین بار بتوانند ۷۰ درصد پول های خود را در مدت کوتاهی دریافت کنند.

محسنی با بیان اینکه کل انتشارصکوک در سال گذشته ۷ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال بود، افزود : با ۵ هزار میلیارد ریالی که سایپا آبان ماه امسال اوراق مرابحه منتشر کرد، آمار انتشار اوراق از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه به رقم ۲۹ هزار میلیارد ریال رسید.

در این دیدار، عضو هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت برای تامین منابع مالی نیاز خود قصد دارد تا اوراق مختلفی را در بازار سرمایه منتشر کند.

محمد یاسر طیب نیا اظهار داشت : شرکت ذوب آهن اصفهان در آینده نزدیک اوراق سلف استاندارد، اجاره و مرابحه در بازار سرمایه منتشر خواهد کرد تا بتواند بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کند.

محسن خدابخش معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی نیز در این جلسه، راهکارهای اجرایی انتشار اوراق مختلف در بازار سرمایه را برای مدیران شرکت ذوب آهن اصفهان تشریح کرد تا آنها بیشتر با فرایند انتشار اوراق گوناگون در بازار سرمایه آشنا شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها