طلا

تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای جدید رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال و نتایج نشست بانک مرکزی ژاپن قرار خواهد داشت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا در هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی با کاهش روبرو شده است. انتظارات مربوط با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش داده است.

قیمت طلا در هفته گذشته ۲۴ دلار معادل ۲.۱ درصد کاهش داشته است. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

پیش بینی کارشناسان اقتصادی این است که فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳ بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. شاخص ارزش دلار نیز طی روزهای گذشته با افزایش چشمگیری روبرو شده و به بالاترین سطح در ۱۳ سال اخیر رسیده است.

قیمت طلا معمولا در برابر نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار واکنش نشان می دهد. در هفته پیش رو قیمت طلا بیشتر تحت تاثیر انتشار آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال قرار خواهد داشت. نشست بانک مرکزی ژاپن نیز طی روزهای آینده برگزار می شود و نتایج این نشست می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و آلمان نیز طی روزهای آتی منتشر می شود. بانک مرکزی استرالیا نیز طی روزهای آینده متن مذاکرات نشست اخیر خود را منتشر می کند.

گزارش سایت طلا حاکیست، بانک مرکزی ژاپن نیز سه شنبه نرخ بهره جدید خود را اعلام خواهد کرد. طی روزهای آینده آمارهای مهم اقتصادی آمریکا از جمله وضعیت بخش مسکن و تولیدات صنعتی نیز اعلام خواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری بر قیمت طلا باشد.

قیمت جهانی طلا پس از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا با کاهش شدیدی روبرو شده است. اعلام سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ در ماه های آینده می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

منبع: پایگاه اینترنتی اینوستینگ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها