IMG_6462.JPG

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۴هزار و ۵۵۲ قرارداد و ارزش آن به ۴۹۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات روز یکشنبه رشد ۸ درصدی را تجربه کرد؛ چرا که طی این روز حجم معاملا به ۴ هزار و ۱۸۲ قرارداد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در روزهایی که قیمت دلار کشش افزایش زیادی را از خود نشان نداده ، اونس در تلاش برای رشد قیمت است، بر همین اساس معامله‌گران تمایل بیشتری به سمت بازار سکه پیدا کرده اند که این موضوع موجب شده تا روند معکوس طلا و ارز تاثیر چندانی بر بازار سکه نداشته باشد و این فلز گران بها به رشد آرام خود ادامه دهد.

بر این اساس روز گذشته سکه تحویل دی ماه با افزایش ۰/۱۵درصدی به قیمت یک میلیون ۱۴۳ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۵۸ هزار تومان معامله شد و ۰/۱۵ درصد رشد داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افزایش قیمت ۰/۲ درصدی با نرخ یک میلیون و ۱۷۳ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۸۹ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۲۱ درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افزایش ۰/۲۴درصدی با قیمت یک میلیون و ۲۰۷ هزار تومان معامله شد. به این ترتیب هر پنج سررسید دی، اسفند، اردیبهشت، تیر و شهریور ماه با روندی مثبتی روبه رو بودند.

در بازار نقدی چه گذشت؟

روز دوشنبه و در شروع معاملات سکه تمام بهار آزادی همسو با ارز در مسیر کاهشی قرار گرفت و با هزار تومان افت به بهای یک میلیون و ۱۳۷ هزار تومان رسید، البته این افت در شرایطی ثبت شد که ارزش اونس تا ساعت ۳ بعدازظهر در بازارهای جهانی تا حدی بالا رفته و به محدوده هزار و ۱۴۰ دلار نزدیک شده بود بر همین اساس قیمت سکه نیز تغییر مسیر داد و با نرخ یک میلیون ۱۴۱ هزار تومان بر تابلوی صرافی ها نقش بست.

در همین حال هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به قیمت ۶۰۰ هزار تومان فروش رفت.  ربع سکه نیز با قیمت ۳۲۰ هزار تومان معامله شد. همچنین سکه گرمی هم دیروز در بازار آزاد با قیمت ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها