انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران، قیمت های جدید مواد پلیمری را که امروز از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی اعلام شد، مورد بررسی قرار داد.

قیمت پایه مواد اولیه پلیمری برای عرضه تا ۱۳ مهرماه امسال در بورس کالای ایران، صبح امروز توسط سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی اعلام شد؛ بر اساس قیمت های اعلام شده در نیمی از کالاها افزایش و در نیمی دیگر کاهش نرخ مشاهده می شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران، قیمت دلار مبنا برای قیمت های جدید ۳۴۱۷۰ ریال بوده که به نظر، نرخی معقول است زیرا قیمت دلار در بازه ۱۵ روز گذشته تنها در چند روز خاص بود که در بازه بالاتر از ۳۴۳۰ تومان معامله شد.

گروه های افزایشی: در این گروه بیشترین افزایش مربوط به کالای SBR بندر امام و با ۴ درصد افزایش و معادل ۱۵۵۷ ریال است. کمترین کاهش هم مربوط به گروه سنگین بادی و استایرن مقاوم و با ۲ دهم درصد تغییر است.

 گروه های کاهشی: در این بین بیشترین کاهش مربوط به کالای استایرن انبساطی تبریز و با کاهشی ۲.۵ درصدی و معادل ۹۳۵ ریال است. کمترین کاهش را نیز گروه پلی پروپیلن شیمیایی با ۹ ریال کاهش به خود اختصاص داد.

براساس این گزارش، در قیمت های جدید، کالای پی وی سی با افزایش قابل توجه مواجه شده است. در مورد بعضی از گروه ها مثل استایرن ها معمولی و مقاوم با توجه به ریزش قیمت های جهانی انتظار کاهش نرخ وجود داشت در حالی که در لیست اعلامی توسط دفتر توسعه صنایع تکمیلی افزایش دیده می شود. کالاهای پلی پروپیلن نساجی و شیمیایی هم جای افت بیشتری را داشت که در لیست اعلامی کاهش نرخ ناچیزی مشاهده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها