پلی اتیلن ترفتالات

حجم معاملات محصولات پلیمری طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۴۰ هزار و ۲۱۱ تن رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم عرضه محصولات پلیمری در دو روز دوشنبه و سه شنبه ۵۴ هزار و ۳۱۰ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۸۴ هزار و ۲۳۱ تن بود.

به این ترتیب پلی اتیلن های ترفتالات بطری با توجه به تقاضای بالای آنها برای خرید صدرنشین تالار پتروشیمی شدند، پلی پروپیلن ها نیز از کالاهای جذاب در گروه محصولات پلیمری بودند، به طوری که در گروه پلی اتیلن های ترفتالات، گرید بطری ۸۲۵ با حجم عرضه ۱۰۱۲ تن به میزان ۴۲۷۹ تومان تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۶۰۹ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۹۷۰ تومان رقم خورد. همچنین گرید ۸۲۱ هم با حجم عرضه ۴۴۰ تن ۲۳۳۲ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزارو ۶۰۹ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۹۷۰ تومان بود.

در گروه پلی پروپیلن ها هم کاهش حجم عرضه همچنان توانسته این کالاها را در تالار پتروشیمی برای خریداران جذاب نگهدارد، تا آنجا که  پلی پروپیلن نساجی HP۵۵۰J جم با حجم عرضه ۲۲۰ تن ۵۵۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۵۰۶ تومان بود، معامله گران این کالا را با میانگین نرخ ۳ هزار و ۶۲۳ تومان خریداری کردند. همچنین پلی پروپیلن شیمیایی EP۴۴۰Lاین مجتمع هم با عرضه ۲۲۰ تنی به میزان ۹۲۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۲۷ تومان و نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۴۲۹ تومان رقم خورد.

البته در هفته ای که گذشت پلی استایرن های پتروشیمی تبریز هم از کالاهایی بودند که با رقابت مورد معامله قرار گرفته و همچنان مورد توجه بازاریان بودند، به طوری که پلی استایرن مقاوم ۷۲۴۰ پتروشیمی تبریز با حجم عرضه ۷۵۰ تن به میزان ۲۲۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۸۰۲ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۵ هزار و ۲۱۳ تومان رقم خورد.

در همین حال پی وی سی ها هم معاملاتی بی رمق را دنبال کردند، کاهش قیمت جهانی پی وی سی از دلایل عدم توجه به این گروه از محصولات بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها