سکه

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز شنبه به رقم ۱۱ هزار و ۸۲۴ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات پنجشنبه گذشته رشد ۲۸۷ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۳ هزار و ۵۰ قرارداد رسیده بود.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بازار سکه آتی و نقدی طی روز گذشته با روند افزایشی قیمت رو به رو شد که کارشناسان عامل اصلی آن را افزایش بهای اونس طی معاملات روز جمعه و عبور ارزش دلار از مرز ۴ هزار تومان عنوان کردند.

به این ترتیب طی معاملات این روز هر پنج سررسید بازار آتی با روند افزایشی رو به رو شد.

بر این اساس روز گذشته سکه تحویل دی ماه با افزایش ۰/۵۴درصدی به قیمت یک میلیون ۱۵۳ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۶۷ هزار تومان معامله شد و ۰/۵۱ درصد رشد داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افزایش قیمت ۰/۴۶ درصدی با نرخ یک میلیون و ۱۸۲هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۵۳درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افزایش ۰/۵۸ درصدی با قیمت یک میلیون و ۲۱۷ هزار تومان معامله شد.

در بازار نقدی چه گذشت؟

روز شنبه همسو با رشد قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی با ۹ هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۱۵۶ هزار تومان رسید. این رشد در شرایطی شکل گرفت که دیدگاه‌های دوگانه‌ای در بازار در ارتباط با حباب قیمت سکه وجود داشت. گروهی باور دارند ارزش ذاتی سکه بسیار کمتر از سطح قیمت بازاری آن است، این در حالی است که گروه دیگر معتقدند با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، سکه حبابی نخواهد داشت.

برخلاف روزهای کم نوسان یک ماه گذشته، روز شنبه سکه تحت‌تاثیر رشد بهای اونس تا قیمت یک میلیون و ۱۵۶ هزار تومان بالا رفت. رقمی که ۹ هزار تومان بالاتر از روز پنج‌شنبه بود. روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را در کانال یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان آغاز کرد، ولی هر چقدر قیمت دلار بالاتر رفت، فلز گرانبهای داخلی نیز تمایل بیشتری به رشد نشان داد و در نهایت به کانال یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان نزدیک شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها