رئیس فدرال رزرو آمریکا چهارشنبه گذشته در سخنان مهمی تاکید کرد: من مشتاقانه منتظر افزایش نرخ بهره هستم چرا که این مساله نشان می دهد اقتصاد آمریکا از وضعیت رکود به سوی رونق گام برداشته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا تصریح کرد: من مشتاقانه منتظر روزی هستم که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می دهد چرا که این نشانگر خارج شدن کامل اقتصاد آمریکا از رکود و تجربه رونق اقتصادی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، البته یلن در سخنان خود به این مساله اشاره نکرده است که آیا فدرال رزرو در نشست ۱۵ و ۱۶ دسامبر در خصوص افزایش نرخ بهره برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ میلادی تصمیم خواهد گرفت یا خیر.

وی در ادامه گفت: رشد اشتغال در ماه اکتبر نشانگر بهبود وضعیت بازار کار آمریکا بوده، ولی بازار اشتغال هنوز به قدرت کامل دست نیافته است. ریسک های ناشی از اقتصادهای خارجی علیه آمریکا از تابستان تاکنون کاهش یافته و به نظر من چشم انداز نرخ تورم در آمریکا مثبت خواهد بود.

یلن اظهار داشت: هر زمان که فدرال رزرو تصمیم به افزایش نرخ بهره بگیرد نشانگر آن است که اقتصاد آمریکا از شرایط رکود خارج شده و وارد دوران رونق شده است.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها