• ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
  • کد خبر: 7835
طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه تحت تاثیر افزایش قیمت نفت با رشد نسبی روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، امروز چهارشنبه ۲۸ دسامبر با افزایش ۷.۴۰ دلاری روبرو شده و هر اونس به بیش از ۱۱۴۱ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در مبادلات امروز تاکنون بین ۱۱۳۸ تا ۱۱۴۲ دلار در نوسان بوده است. قیمت طلا روز سه شنبه برای لحظاتی به بیش از ۱۱۵۰ دلار رسید ولی بعدا تحت تاثیر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افت نسبی روبرو شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال روز سه شنبه برای لحظاتی به بیش از ۵۶.۲۴ دلار رسید که این بالاترین رقم از ۱۳ دسامبر به شمار می رود. قیمت نفت امروز چهارشنبه نیز به ۵۵.۹۴ دلار رسیده است که نسبت به آخرین قیمت روز سه شنبه بیش از ۱.۶۶ درصد افزایش داشته است.

شاخص ارزش دلار آمریکا تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به کاهش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه چهارم ۲۰۱۶ میلادی با کاهش نسبی همراه بوده است. موسسه سرمایه گذاری بولتین متال نیز پیش بینی کرد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۱۳۰ دلار و سطح مقاومتی نیز ۱۱۷۰ دلار خواهد بود.

هفته گذشته اقتصاددانان پیش بینی کردند که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی امسال به ۱.۸ درصد خواهد رسید و این رقم در سه ماه نخست سال آینده نیز به همین رقم می رسد. این پیش بینی در حالی است که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال به ۳.۵ درصد رسیده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به کمتر از ۱۰۲.۹۹ واحد رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز در بازارهای بین المللی با ۰.۲۶ دلار افزایش به بیش از ۱۵.۹۵ دلار رسیده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند قرار خواهد داشت.

سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ نیز می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری بر روند قیمت طلا و ارزش دلار طی هفته های آینده باشد. ترامپ قول داده است تا ۱۰ سال آینده بیش از هزار میلیارد دلار در زیرساختهای اقتصادی آمریکا سرمایه گذاری کند. این مساله می تواند موجب افزایش نرخ تورم شود.

منبع: پایگاه اینترنتی بولیون دسک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها