نمودار طلا

خوانندگان کیتکو در تازه ترین نظرسنجی اعلام کرده اند که امیدواری قاطعی نسبت به قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی دارند و این امیدواری نسبت به ۱۲ ماه قبل بیشتر شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در نظرسنجی آنلاین این هفته کیتکونیوز بیش از ۳۰۶۱ نفر شرکت کرده اند و اکثر آنها امیدواری زیادی نسبت به روند نوسانات قیمت طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی داشته اند.

بر اساس این گزارش خوانندگان کیتکونیوز همچنین پیش بینی کرده اند که قیمت نقره در سال ۲۰۱۷ نیز با افزایش روبرو خواهد شد.

این نظرسنجی حاکی است، بیش از ۴۱ درصد خوانندگان بر این باورند که قیمت طلا طی یک سال آینده به بیش از ۱۴۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید. ۲۰ درصد خوانندگان کیتکونیوز نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا سال آینده بین ۱۳۰۰ تا ۱۳۹۹ دلار خواهد بود.

این بدان معناست که ۶۱ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که قیمت طلا سال آینده بیش از ۱۳۰۰ دلار خواهد بود. در نظرسنجی ۱۲ ماه قبل کیتکو نیوز تنها ۳۲ درصد رای دهندگان پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا به بالای ۱۳۰۰ دلار خواهد رسید.

تنها ۱۲ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی پیش بینی کرده اند که قیمت طلا سال آینده به زیر ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید. تنها ۴ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی پیش بینی کرده اند که قیمت طلا طی سال ۲۰۱۷ میلادی بین ۱۰۰۰ تا ۱۱۹۹ دلار خواهد بود.

به نظر می رسد روند نوسانات ارزش دلار آمریکا، سیاست های پولی فدرال رزرو و برنامه های اقتصادی ترامپ تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در سال جدید خواهد داشت.

فدرال رزرو آمریکا یک بار در سال ۲۰۱۵ میلادی نرخ بهره را افزایش داد و در آخرین نشست خود در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش داده است.

پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا طی سال ۲۰۱۷ میلادی ۳ بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد. ۴۸ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی پیش بینی کرده اند که قیمت نقره در سال ۲۰۱۷ بهترین عملکرد را خواهد داشت و با رشد ۳۰ درصدی روبرو می شود. قیمت جهانی مس نیز ۱۴ درصد افزایش می یابد.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای بانکهای مرکزی بزرگ جهان نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت.

منبع: کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها