طلا

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۸ دلار کاهش به کمتر از ۱۱۷۴ دلار رسید اما در مقابل بهای اونس روز پنجشنبه به بالاترین سطح در ۵ هفته اخیر رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت با افزایش نسبی همراه شده است.

 تازه ترین گزارش وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه دسامبر بیش از ۱۵۶ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این برای ششمین سال متوالی بوده است که اقتصاد آمریکا بیش از ۲ میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد نموده است.

بر اساس این گزارش نرخ بیکاری آمریکا نیز از ۴.۶ درصد به ۴.۷ درصد افزایش یافته است. میانگین دستمزد در آمریکا نیز طی ماه دسامبر با رشد ۰.۴ درصدی روبرو شده و به ۲۶ دلار در ساعت رسیده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۸ دلار کاهش به کمتر از ۱۱۷۴ دلار رسیده است. قیمت طلا روز پنجشنبه به بالاترین سطح در ۵ هفته اخیر رسیده بود.

قیمت این فلز زرد در هفته ای که گذشت با رشد ۱.۵ درصدی روبرو شده است. قیمت هر اونس نقره نیز با ۱.۲ درصد کاهش به ۱۶.۴۴۵ دلار رسیده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در شرایط کنونی و در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و نگرانی های مربوط به ریاست جمهوری دونالد ترامپ قرار خواهد داشت.

مراسم تحلیف ترامپ ۲۰ ژانویه یعنی جمعه ۲ هفته دیگر برگزار خواهد شد. برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز در آلمان فرانسه و هلند نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا داشته باشد. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی طی هفته گذشته با افت ۰.۳ درصدی روبرو شده است.

تحلیلگران موسسه سی ام سی مارکتس نیز اعلام کردند: انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو ، نااطمینانی هایی را درباره افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده به وجود آورده است.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر تصمیم گرفت تا نرخ بهره را افزایش دهد و پیش بینی کرده است که در سال ۲۰۱۷ نیز ۳ بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

مقامهای فدرال رزرو در نشست دسامبر اعلام کرده اند که هرگونه افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده به سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ بستگی خواهد داشت.

منبع: پایگاه اینترنتی مارکت واچ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها