ترامپ

تحلیلگران اقتصادی بلومبرگ پیش بینی کردند که توییت های جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا موجب خواهد شد تا قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۱۶۰۰ دلار در هر اونس افزایش یابد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کرده اند که قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی با رشد ۱۳ درصدی روبرو خواهد شد. این در حالی است که قیمت طلا در سال گذشته نیز با رشد ۹ درصدی همراه شده است.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی بلومبرگ از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نیز نشان می دهد که ۴۲ درصد پاسخگویان پیش بینی کرده اند که طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی بهترین عملکرد را خواهد داشت.

موسسه مالی گلدکور اعلام کرده است که بی ثباتی های سیاسی و اقتصادی جهان و اظهارات جنجالی ترامپ موجب خواهد شد تا قیمت طلا امسال به بیش از ۱۶۰۰ دلار در هر اونس برسد.

به نظر می رسد نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و برگزاری انتخابات سرنوشت ساز در فرانسه و آلمان می تواند تاثیر زیادی بر روند صعودی قیمت طلا داشته باشد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که دوره ترامپ سرآغاز فصل تازه ای برای طلا و افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای این فلز زرد خواهد بود.

نظرسنجی بلومبرگ از ۲۶ کارشناس ارشد اقتصادی نشان می دهد که قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۱۳ درصد رشد خواهد داشت. وقوع جنگ تجاری احتمالی بین آمریکا و چین، حملات هکری ادعایی روسیه علیه آمریکا ، روند پیچیده خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و انتخابات فرانسه و آلمان و هلند می تواند مهمترین عوامل موثر بر افزایش قیمت طلا باشد.

قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی روندی صعودی داشته است. بیش از دو سوم تحلیلگران و سرمایه گذاران بین المللی در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش خواهد یافت.

برپایه گزارش سایت طلا نظرسنجی بلومبرگ نشان می دهد که قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی بین ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود و به طور میانگین به ۱۳۵۰ دلار خواهد رسید.

به نظر می رسد افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.

منبع: پایگاه خبری بلومبرگ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها