پتروشیمی

حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته دوم دی ماه ۳۵ هزار و ۳۳۵ تن رقم خورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عرضه محصولات پتروشیمی در هفته اخیر۵۴ هزار و ۷۸۸ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۱۱۵ هزار و ۱۶۷ تن ثبت شد.

طی هفته گذشته همچنان پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی و پلی اتیلن های ترفتالات در صدر گروه های جذاب در بازار پلیمرها بودند.

به طوری که پلی پروپیلن نساجی HP۵۵۰J پلی پروپیلن جم بود که با قیمت ۳ هزار و ۹۳۳ تومان خریداری شد، گرید ۵۵۲ R نویدزرشیمی و SF۰۶۰ پلی نار هم با همین قیمت به فروش رسید.

پس از این سه کالا پلی اتیلن ترفتالات گرید ۶۴۱ و ۶۴۵ قرار داشتند، بعد از این محصولات نیز ۳ گرید پلی پروپیلن شیمیایی و یک گرید بطری تندگویان در ادامه محصولاتی بودند که بیشترین رقابت را تجربه کردند.

در همین حال در گروه پلی اتیلن های ترفتالات، گرید بطری ۸۲۵ با حجم عرضه ۲۸۶۰ تن به میزان ۳۷۱۸ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۸۸۱ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۹۸۶ تومان رقم خورد. گرید ۷۸۱ هم با حجم عرضه ۳۷۴ تن به میزان ۴۴۸۸ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۶۹۷ تومان و قیمت خرید آن ۴ هزارو ۶۷ تومان رقم خورد. 

گرید ۷۳۲ هم با حجم عرضه ۱۹۸ تن ۹۴۶ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزارو ۵۸۷ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزارو ۹۴۶ تومان بود.

به گفته فعالان بازار، عرضه های اندک پلی اتیلن های ترفتالات یکی از دلایلی مهمی است که این گروه از کالاها همچنان مورد توجه مصرف کنندگان قراردارند.

این گروه معقتدند؛ افزایش عرضه پلی اتیلن های ترفتالات توسط پتروشیمی تندگویان، بازار این کالا را به تعادل می رساند.

البته در هفته ای که گذشت بیش از ۶۴ درصد از محصولات عرضه شده خریداری شد. به این ترتیب ۲۷ گرید از ۷۲ گرید عرضه شده با رقابت قیمتی معامله شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها