محصولات شیمیایی

مقایسه قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ 5 و 19 دی نشان می دهد که این کالاها با نوسان روبه رو شده اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  بیشترین افزایش قیمت متعلق به گاز بوتان و گاز مایع صنعتی به ترتیب با ۱۶ و ۱۵ درصد افزایش نسبت به دو هفته اخیر است.

بیشترین کاهش قیمت هم پس از متانول، تعلق به زایلین مخلوط با 2.6 درصد افت است.

در همین حال گاز پروپان و بنزن هم به ترتیب ۱۳ و ۸ درصد نسبت به دو هفته اخیر افزایش قیمت داشته اند.

همچنین منواتیلن گلایکول هم با ۵.۵ درصد رشد نسبت به دو هفته اخیر به رقم ۳ هزار و ۲۱۸ تومان رسید. اسیدترفتالیک و پارزایلین هم نسبت به دو هفته قبل رشد قیمت داشتند.

در همین حال سودمایع، اورتوزایلین، زایلین مخلوط، استایرن مونومر، کریستال ملامین، دی اتیل هگزانول، ایزوبوتانول، متانول و اسیداستیک هم در گروه محصولات شیمیایی با کاهش قیمت نسبت به دو هفته قبل روبه رو شدند.

بیشترین کاهش قیمت متعلق به متانول با ۳.۳ درصد افت است، این کالا از رقم یک هزار و ۸۳ تومان به یک هزار و ۴۷ تومان رسیده است، همچنین زایلین مخلوط با ۲.۶ درصد افت در رتبه دوم قرار دارد، این کالا از رقم ۲ هزار و ۴۵۴ تومان به ۲ هزار و ۳۸۸ تومان رسیده است.

اسیداستیک، سودمایع و دی اتیل هگزانول و ایزوبوتانول هم نسبت به دو هفته اخیر ۱ درصد کاهش قیمت داشتند، به این ترتیب اسیداستیک ۲۰ تومان، سودمایع ۱۲ تومان و دی اتیل هگزانول هم ۳۴ تومان نسبت به دو هفته گذشته ارزان شدند.

کمترین افت قیمت هم متعلق به استایرن منومر و اورتوزایلین با ۰.۵ درصد کاهش است، این کالاها به ترتیب از ۴ هزار و ۴۱۴ به ۴ هزار و ۳۸۳ تومان و از ۲ هزار و ۹۱۷ به ۲ هزار و ۹۰۲ تومان رسیده است.

همچنین در محاسبه قیمت پایه محصولات شیمیایی نرخ دلار ۳ هزار و ۸۸۹ تومان لحاظ شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها