نشست

صبح امروز نشستی با عنوان "تبیین جایگاه تالار های منطقه ای" با حضور شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران ارشد بازار سرمایه و همچنین مدیران تالارهای منطقه ای برگزار شد. در این نشست رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن استماع مسائل پیش روی تالار های استانی به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در ابتدای این دیدار محمدی ضمن تسلیت به مناسبت وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس تشخیص مصلحت نظام، به مدیران تالار های استانی برای حضور در این نشست، خوش آمد گفت و عنوان کرد: همواره مدیران اجرایی استان ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اهمیت و نقش تالار های استانی در بازار سرمایه تاکید کرده اند.

رییس سازمان بورس نقش تالار های استانی در بازار سرمایه را مثبت دانست و گفت: تالارهای استانی نماد و سفیر بازار سرمایه در مناطق مختلف کشور هستند و یکی از مهمترین وظایف تالارهای استانی فرهنگ سازی و آموزش حوزه بازار سرمایه است و ما همه تلاش خود را برای افزایش تعامل ارکان بازار سرمایه و نهاد های مختلف اجرایی با تالار های استانی به کار خواهیم گرفت.

محمدی با تاکید بر ضرورت تقویت تالارهای استانی، به نقش نظارتی آنها اشاره کرد و گفت: رصد بازار سرمایه در راستای افزایش شفافیت و جلوگیری از تخلفات استانی می تواند با کمک تالار های منطقه ای به حداکثر برسد و نقش و جایگاه این تالار ها باید روشن و مشخص باشد.

سخنگوی سازمان بورس به مدیران تالار های استانی بازار سرمایه توصیه کرد: حفظ اعتماد فعالین بازار سرمایه مهمترین اصل سازمان است و باید برای آن تلاش گسترده ای کرد. وی افزود: سازمان بورس تا حد توان به توسعه تالار های منطقه ای کمک خواهد کرد.

سپس حسن قالیباف مدیر عامل بورس تهران به مدیران تالار های استانی خوش آمد گفت و عنوان کرد: بورس های منطقه ای، نماینده همه بخش های بازار سرمایه در مناطق مختلف کشور هستند و فعالیت آنها از فرهنگ سازی تا فرآیند داد و ستد را در برمی گیرد و انصافا در این مسیر تلاش گسترده ای نیز داشته اند.

وی افزود: بر اساس آمارها حدود ٣٠ درصد معاملات بازار سرمایه در استان ها و مناطق کشور انجام می شود و همچنین یک میلیون کد سهام داری از طریق تالار های استانی صادر شده است.

مدیر عامل بورس تهران با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در بازار سرمایه بیان داشت: تالارهای استانی ٣٠٠٠ دقیقه برنامه تلویزیونی و ٦٢٠٠ دقیقه برنامه رادیویی تولید کرده اند و ارتباط با دانشگاه ها و برگزاری سمینارها از مهمترین اقدامات فرهنگی آنها بوده است.

وی با بیان اینکه تالارهای استانی در ٢٢ منطقه فعالیت می کنند تاکید کرد: این تالارها می توانند رشد و توسعه بازار سرمایه را به همراه داشته باشند و باید بیش از پیش به آنها توجه داشت.

در ادامه، امیر هامونی مدیر عامل فرابورس با تاکید بر اینکه گسترش ارتباط فرابورس و تالار های استانی یکی از استراتژی های مهم فرابورس است گفت: تا کنون ٣٥٠ مورد بازرسی دفاتر کارگزاران استانی از سوی همکاران ما در تالار های منطقه ای صورت گرفته و نتایج مثبتی به همراه داشته است.

همچنین حسینی مدیر عامل بورس انرژی عنوان کرد : وظایف بازار سرمایه به سه دسته توسعه ای، نظارتی و اجرایی قابل تقسیم است و بخش های توسعه ای و نظارت باید با کمک بورس ها و تالار های منطقه ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: پاسخگویی به فعالین استانی بازار سرمایه یکی از مهمترین وظایف تالار های منطقه ای است که به حفظ اعتماد جمعی منجر خواهد شد.

درپایان، سعیدی عضو هیات مدیره سازمان بورس، به اهمیت تالار های منطقه ای اشاره و همچنین بر لزوم برگزاری نشست های بیشتر برای هماهنگی تالارهای استانی با سازمان بورس تاکید کرد و افزود: باید به تالار های منطقه ای کمک کرد تا آنها بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

گفتنی است: در این نشست موضوعاتی همچنین جایگاه تالار های استانی، چالش های تالار های منطقه ای و چالش های فعالین استانی بازار سرمایه، نظارت، افزایش اختیار تالارهای استانی و نقش این تالار ها در تامین مالی بنگاه های اقتصادی مطرح شد.

منبع: سنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها