سکه

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز دوشنبه به ۲۹هزار و ۸۹۰ قرارداد و ارزش آن به ۳ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز دوشنبه بازار سکه و ارز با عوامل متفاوتی رو به رو بودند؛ به طوری که به تبع از کاهش نوسانات نرخ ارز و حرکت رو به بالای اونس طلا معاملات آتی نیز در سومین روز هفته با نوسان قیمت به کار خود پایان داد. به طوری که سررسیدهای تیر و شهریورماه با روند نزولی و سایر سررسیدها روند مثبتی را به ثبت رساندند، این در شرایطی است که سررسید تازه وارد آبان نیز از این روز به جمع سررسید ها پیوست.

به این ترتیب در معاملات آتی بورس کالای ایران، سکه تحویل دی ماه با قیمت یک میلیون ۱۸۷ هزار تومان رشد ۰/۲۶ درصدر را تجربه کرد،همچنین قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۲۱۸ هزار تومان افزایش ۰/۱۳ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۵۸ هزار تومان به فروش رسید و با رشد ۰/۳۹ درصدی همراه شد. این در شرایطی است که سررسید تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۲۸۶ هزار تومان معامله و افت ۰/۲۴ درصدی را تجربه کرد، همچنین سررسید شهریور سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۰۶ درصدی را به ثبت رساند. از طرفی طی این روز سررسید آبان ماه ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۳۱هزار تومان روی تابلوی معاملاتی بازار آتی سکه نقش بست.

در بازار نقدی چه گذشت؟

در سومین روز هفته، با وجود کاهش نوسانات دلار قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر افزایشی قرار گرفت و با ۵ هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۱۸۳ هزار تومان رسید. افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی عامل مهمی بود که بهای سکه تمام را افزایشی کرد، البته میزان حجم معاملات در بازار سکه نیز کاهش یافته بود.

در همین حال سایر سکه ها بدون هیچ تغییری به کار خود ادامه دادند، به طوری که هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به قیمت ۶۰۵ هزار تومان فروش رفت. ربع سکه نیز با قیمت ۳۲۰ هزار تومان معامله شد. همچنین سکه گرمی هم دیروز در بازار آزاد با قیمت ۲۰۵ هزار تومان به فروش رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها