مس

تداوم رونق خرید مس از سوی چین سبب شد تا قیمت فلز سرخ دوباره در شرایط صعودی قرار بگیرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مس طی روز جمعه ۱۳ ژانویه در بورس فلزات لندن به قیمت ۵۷۹۷ دلار در هر تن رسید و بیش از ۵ درصد طی یک هفته گذشته رشد داشت.

مهم ترین دلیل افزایش قیمت مس ،آماری بود که از چین منتشر شد. چین در دسامبر گذشته ۴۹۰ هزار تن مس تصفیه شده وارد کرد که یک رکورد جدید بود و در مقایسه با نوامبر رشد ۳۰ درصدی را تجربه کرد. در مجموع واردات مس تصفیه شده چین در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۴.۹۵ میلیون تن رسید.

همچنین حجم واردات کنسانتره مس این کشور نیز در سال ۲۰۱۶ با رشد مناسب ۲۸ درصدی همراه شد و  در کل سال به ۱۶ میلیون و ۹۶۰ هزار تن رسید. البته حجم واردات کنسانتره این کشور فقط در دسامبر با افت ۵ درصدی نسبت به نوامبر روبه رو شد.

به گزارش رویترز، «ژیائو فو»، رئیس بخش استراتژی بازار کالا بانک بین المللی چین(BOCI) در لندن گفت: چشم انداز تقاضای مس چین مطلوب به نظر می رسد.

آلومینیوم نیز در پایان هفته گذشته با رشد مناسبی مواجه شد، به طوری که با نزدیک شدن به کانال ۱۸۰۰ دلار بالاترین رشد را طی ۲۰ ماهه اخیر تجربه کرد.بر اساس این گزارش، یک تاجر گفت: پیش بینی ها در مورد تمایل کارخانه های ذوب چینی به تعطیلی در زمستان از قیمت ها حمایت کرد.

قیمت فلزات پایه LME(جمعه ۱۳ ژانویه)

نام فلز

قیمت(دلار در تن)

آلومینیوم

۱۷۹۰.۵

مس

۵۷۹۷

نیکل

۱۰۱۱۵

سرب

۲۲۲۱

روی

۲۷۲۰

قلع

۲۱۱۷۵

هلدینگ سرمایه گذاری آتیه اندیشان مس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها