بورس کالا

طی هفته منتهی به ۲۳ دیماه، در حالی حدود ۵۹۹ هزار و ۲۰۹ تن انواع کالا به ارزش نزدیک ۸ هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که در مقایسه با هفته ماقبل از رشد ۵۰ درصدی حجم و ۱۳ درصدی ارزش معاملات برخوردار شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته مذکور، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، ۲۵۹ هزار و ۵۵۱ تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به ۴ هزار و ۳۶ میلیارد ریال معامله شد.

گفتنی است در تالار مذکور، ۱۴۰ هزار و ۴۷۵ تن انواع فولاد، ۷ هزار و ۶۷۰ تن انواع مس، یک هزار و ۲۸۰ تن آلومینیوم، ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۶ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۱۱۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی و ۵ کیلوگرم طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

این گزارش همچنین حاکی است، در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۴۵ هزار و ۵۵۱ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال به فروش رسید؛

در این تالار، ۹۰ هزار و ۱۵۱ تن انواع قیر، ۳۰ هزار و ۵۳۸ تن مواد پلیمری، ۷۳ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۱۹ هزار تن لوب کات، ۱۹ هزار و ۸۸۲ تن مواد شیمیایی، ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن گوگرد، ۹۸۰ تن عایق رطوبتی و ۱۰۰ تن آرگون معامله شد.

تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله ۹۰ هزار و ۷۴۰ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ارزش ۷۷۵ میلیارد ریال بود؛ در این تالار، ۱۹ هزار و ۴۸۰ تن ذرت دانه ای، ۱۱ تن جو دامی، ۶۹ هزار تن گندم، ۲ هزار تن برنج وارداتی، ۱۵۰ تن شکر سفید، و ۱۰۰ تن روغن خام معامله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها