طلا

یک تحلیلگر باسابقه بازار طلا تاکید کرد، برگزاری نخستین کنفرانس خبری دونالد ترامپ تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر و رسیدن قیمت به مرز ۱۲۰۰ دلار در هر اونس داشته است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا پس از برگزاری نخستین کنفرانس خبری دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در روز پنجشنبه به بالاترین سطح در ۷ هفته اخیر رسید. کاهش ارزش دلار تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش جفری کریستین مدیر موسسه تحقیقاتی و سرمایه گذاری سی پی ام نیویورک تصریح کرد: اظهارات ترامپ در کنفرانس خبری تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا داشته است. البته ترامپ هنوز جزییات زیادی را درباره سیاست های اقتصادی و مالی به خصوص کاهش مالیات و سرمایه گذاری در زیرساختها اعلام نکرده است.

بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که ریاست جمهوری ترامپ موجب خواهد شد تا قیمت طلا بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار در هر اونس تثبیت شود.

وی افزود: نگرانی ها و نااطمینانی های زیادی درباره اقداماتی که ترامپ می خواهد انجام دهد، وجود دارد.

به نظر می رسد اوضاع اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی آنچنان خوب نخواهد بود که فدرال رزرو بتواند ۳ بار نرخ بهره را افزایش دهد.

برگزاری انتخابات مهم در اروپا و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز می تواند بازارهای مالی را با نوسانات زیادی روبرو کند.

این مساله نیز موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد. وی پیش بینی کرد که قیمت طلا تا پایان امسال به بیش از ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۰ دلار خواهد رسید و تا سال های آینده نیز تحت تاثیر سیاست های ترامپ به ۲۰۰۰ دلار می رسد.

نگرانی های سیاسی و اقتصادی موجب خواهد شد تا تقاضای طلا به بیش از ۳۰ تا ۴۰ میلیون اونس افزایش یابد، رقمی که از سال ۲۰۰۵ میلادی مشاهده نشده است.

بانکهای مرکزی جهان نیز همچنان به روند صعودی خرید طلا ادامه خواهند داد و هر سال بیش از ۹ تا ۱۰ میلیون اونس طلا خریداری می کنند. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، وضعیت تقاضای فیزیکی و خرید فصلی در کشورهای در حال توسعه و نوظهور نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا در روزهای آینده داشته باشد.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها