تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که روند صعودی قیمت جهانی طلا طی هفته آتی نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا روز جمعه پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال و نرخ بیکاری در ماه نوامبر با افزایش ۲ درصدی روبرو شده و از پایین ترین سطح در شش سال گذشته فاصله گرفته است.

بر اساس این گزارش علی رغم اینکه اقتصاد آمریکا در ماه نوامبر بیش از ۲۱۱ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده ولی نرخ بیکاری بدون تغییر در سطح ۵ درصدی باقی مانده است.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز این هفته ۴۱۷ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۲۴۰ نفر معادل ۵۸ درصد پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش روبرو خواهد شد.

بر این اساس ۱۴۴ نفر معادل ۳۵ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آتی با کاهش روبرو می شود و ۳۳ نفر معادل ۸ درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

از ۳۶ کارشناس ارشد اقتصادی نیز ۱۹ نفر در نظرسنجی این هفته کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۱۱ نفر معادل ۵۸ درصد به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند.

همچنین ۵ تحلیلگر ارشد اقتصادی معادل ۲۶ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت و ۳ نفر معادل ۱۶ درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در روزهای آینده تغییر نمی کند.

افزایش ۳ درصدی ارزش یورو در برابر دلار آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است. به نظر می رسد ادامه روند نزولی ارزش دلار در روزهای آینده تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت.

به نظر می رسد عدم تمایل بانک مرکزی اروپا برای اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر موجب خواهد شد تا ارزش یورو طی روزهای آینده نیز با افزایش روبرو شود.

آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا نیز روزهای ۱۵ و ۱۶ دسامبر برگزار خواهد شد و این نشست تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

برخی فعالان بازار و تحلیلگران اقتصادی نیز اعلام کردند سطح مقاومتی بعدی برای طلا ۱۱۰۰ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۱۲۰ دلار افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها