طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز (چهارشنبه) با کاهش نسبی روبرو شده و این در شرایطی است که سرمایه گذاران منتظر اعلام سیاست های اقتصادی و تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هستند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی با ۰.۳ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۰۴ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا که از اواسط دسامبر با رشد ۸ درصدی روبرو شده ، بار دیگر تحت تاثیر تقویت ارزش دلار آمریکا با کاهش روبرو شده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۰۰.۲۲ واحد رسیده است. جیانگ شو تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه شاندونگ گلد در این باره تاکید کرد: قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون با افزایش نسبی روبرو شده و ظاهرا در کوتاه مدت این روند صعودی تاحدی اصلاح شده است.

وی افزود: به نظر می رسد در پیش بودن تعطیلات سال جدید چینی می تواند موجب کاهش نسبی قیمت طلا در روزهای آینده شود و ممکن است قیمت طلا در روزهای آینده به کمتر از ۱۱۸۵ دلار در هر اونس برسد.

بازارهای چین با آغاز سال جدید به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال نیز تاکید کرد: با توجه به اینکه طلا نتوانست سطح مقاومتی ۱۲۱۹ دلاری را بشکند، افت قیمت این فلز گرانبها در شرایط کنونی کاملا طبیعی بوده است.

به نظر می رسد ابهام در سیاست های اقتصادی و تجاری ترامپ همچنان موجب نگرانی سرمایه گذاران و بازارهای بین المللی شده است. ترامپ روز دوشنبه رسما دستور خروج آمریکا از توافقنامه تجارت آزاد موسوم به تی پی پی را صادر گرده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۳۷ درصد کاهش به کمتر از ۸۰۴ تن رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز در بازارهای بین الملی با ۰.۴ درصد کاهش به کمتر از ۱۷ دلار رسیده است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی همچنان تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار، انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

بانک جهانی نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال با ۸ درصد کاهش به کمتر از ۱۱۵۰ دلار خواهد رسید.

میانگین قیمت هر بشکه نفت خام نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۵۵ دلار می رسد.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها