زغال سنگ

قیمت زغال سنگ وارداتی در بنادر استرالیا و چین بعد از سقوط ۴۰% طی ۵۰ روز گذشته به نقطه ثبات نزدیک شده و حالا هزینه واردات به مراتب ارزانتر از قیمت زغال سنگ درون چین است که این موضوع منجر به رشد تقاضای واردات می شود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، همچنین بر اساس گزارش های منتشر شده فولادسازان هندی اعلام کرده اند که قیمت فعلی مطلوب و مناسب واردات است.

اما جهت قیمت آینده چیست؟ از نظر کارشناسان به پنج دلیل روند افت قیمت ها بزودی متوقف شده و شاهد افزایش اندک قیمت خواهیم بود.

  1. ثبات قیمتهای داخلی چین: دو هفته قبل توافقی بین معادن زغالسنگ و نیروگاه و فولادسازان در حضور شورای برنامه ریزی چین NPRC به امضا رسید که در آن ۳ طرف متعهد به ثبات قیمت در سال ۲۰۱۷ شده اند.
  2. اتمام سیاست افزایش روزهای کاری معادن زغال سنگ در ۳۱ مارس (۲ ماه دیگر) و احتمال بازگشت معادن به ۲۷۶ روز کار طی سال با توجه به تاکید بر مدیریت عرضه معادن زغال سنگ (حرارتی) که اثرگذار بر زغال سنگ کک شو است.
  3.  افزایش رقابت پذیری صنعت فولاد چین: آمار نشان میدهد که رشد قیمت زغال سنگ باعث تقویت قیمت فولادسازان چین در بازارهای جهانی شده است. واردات زغالسنگ کک شو در چین تنها ۵۵ میلیون تن در سال بوده (تنها ۱۰% نیاز آن کشور) و این موضوع خوشایند سیاستگذاران بوده است.
  4. افزایش اختلاف قیمت زغال سنگ داخلی و وارداتی چین: شاید مهمترین عامل افزایش واردات و تقاضا همین موضوع باشد.(منحنی زیر را ملاحظه کنید)
  5. رضایت هند از قیمت فعلی زغالسنگ و اقدام تجار آن کشور به واردات و تقویت تقاضا.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها