طلا

در این تحلیل نگاهی داریم به سناریوهای احتمالی آبشده طلا و سکه نقدی در این هفته جاری.

اگرچه به نظر می رسد طی هفته گذشته از هیجانات بازارها کاسته شده اما همچنان در آبشده طلا قیمت بین ۴۹۹۰۰۰ تا ۴۹۴۰۰۰ و سکه نقدی بین ۱۱۹۰۰۰۰ تا ۱۱۶۰۰۰۰  نوسان کمی تجربه می شود.

تحلیل آبشده طلا

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در تایم ۴ ساعته نشانه هایی از حمایت قوی ۴۹۴۰۰۰ و مقاومت ۴۹۸۰۰۰ دیده می شو،اما طی هفته گذشته بین این بازه قیمتی نوسان کرده است، و عدم شکست این سطح و بسته نشدن کندل های یک ماهه زیر ۴۹۴۰۰۰ منجر به افزایش قیمت با شکست ۴۹۸۰۰۰ تایید می شود. البته نفوذ زیر این سطح منجر به کاهش خواهد شد، تاییدیه آن با شکست ۴۹۸۰۰۰ صورت می گیرد.

سناریو افزایشی: شکست دامنه قیمتی ۴۹۸۰۰۰ با تثبیت قیمتی و پایداری بالای آن احتمال افزایش قیمت به اهداف ۵۰۰۰۰۰ - ۵۰۲۰۰۰ - ۵۰۴۰۰۰ وجود دارد.در ادامه در صورت شکست دامنه قیمتی ۵۰۲۰۰۰ و ۵۰۴۰۰۰ احتمال برگشت قیمت به سمت حمایت های ۵۰۰۰۰۰ - ۴۹۸۰۰۰ وجود دارد.

سناریو اصلاحی: با توجه به وضعیت فعلی به نظر میرسد حمایت و عدم شکست ۴۹۴۰۰۰ و با شکست ۴۹۶۰۰۰ احتمال افزایش قیمت و اصلاح تا دامنه ۴۹۸۰۰۰ وجود دارد و عدم شکست مقاومت ۴۹۸۰۰۰ احتمال کاهش قیمت به دامنه ۴۹۴۰۰۰ در نظر دارد.

سناریو کاهشی: به نظر میرسد بسیار سخت باشد اما با تثبیت قیمت زیر ۴۹۴۰۰۰ که حمایت مستحکمی تلقی می شود می تواند منجر به کاهش به اهداف ۴۹۲۰۰۰ و تا دامنه ۴۹۰۰۰۰ ادامه دهد.


تحلیل سکه نقدی

در تایم ۴ ساعته سکه نقدی با توجه به مقاومت ۱۱۹۰۰۰۰ و حمایت ۱۱۶۰۰۰ در این بازه درحال نوسان است، و گذر از ۱۱۶۰۰۰۰ می تواند اهداف ۱۰ الی ۱۵ تومانی را رقم زند.و چنانچه با شکست مقاومت ۱۱۹۰۰۰۰ روبرو شود احتمال افزایش قیمت به ۱۲۰۰۰۰۰ وجود دارد.و نوسان فعلی می تواند در هفته جاری بین ۱۱۶۰۰۰۰ تا ۱۱۸۴۰۰۰ باشد.

سناریوهای احتمالی سکه نقدی در هفته جاری

سناریو افزایشی: چنانچه با شکست صعودی ۱۱۹۰۰۰۰ روبرو شود انتظار افزایش قیمت تا دامنه ۱۲۰۰۰۰۰ وجود دارد و رویت این سطح در صورت عدم شکست ۱۲۰۵۰۰۰ احتمال رویت مجدد ۱۱۹۰۰۰۰ و کاهش به زیر این سطح وجود دارد.

سناریو اصلاحی: در حال حاضر در دامنه ۱۱۷۵۰۰۰ در حال نوسان است شکست این سطح منجر به افزایش قیمت تا دامنه ۱۱۸۵۰۰۰ می گردد که انتظار برگشت با در نظر گرفتن عدم شکست ۱۱۹۰۰۰۰ امکان پذیر خواهد بود. و هدف این برگشت می تواند درمرحله اول ۱۱۷۵۰۰۰ - ۱۱۷۰۰۰۰ باشد.

سناریو کاهشی: چنانچه در شروع هفته یا بعد از سناریو اصلاحی به هر دلیلی با شکست نزولی ۱۱۷۰۰۰۰ روبرو شویم احتمال کاهش تا ۱۱۶۲۰۰۰ در مرحله اول وجود دارد و شکست ۱۱۶۲۰۰۰ نیاز به پتانسیل قوی دارد و شکست این حمایت احتمال شکل گیری سناریو کاهشی به اهداف ۱۱۵۶۰۰۰ -- ۱۱۴۸۰۰۰ وجود دارد.


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها