سکه

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی اولین روز هفته به ۱۶هزار و ۲۷۵ قرارداد و ارزش دو هزار و ۲۰۶ میلیارد رسید که رشد ۴۰ درصدی را نسبت به معاملات پنج شنبه گذشته تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۱۱ هزار و ۶۹۷ قرارداد رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، اگر چه در اولین روز از دومین هفته بهمن‌ماه، دلار پس از ۲ افزایش متوالی با نوسان محدودی در مسیر کاهشی قرار گرفت، اما روند مثبت اونس طی روز جمعه تاثیر بیشتری بر بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران داشت.

 روز شنبه، شاخص ارزی ۶ تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۳ هزار و ۸۶۶ تومان رسید، این در شرایطی است که در پایان مبادلات روز جمعه طلا با ۰.۱ درصد افزایش بهای۱۱۹۰ دلاری را تجربه کرد.

به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر ۵ سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۸ هزار تومان، افزایش ۰/۱۴ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۴۸ هزار تومان رشد ۰/۳۵ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش ۰/۱۴درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان معامله و رشد ۰/۲۲ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۶۱ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۲۵ درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

در اولین روز هفته، بازار سکه نیز نوسان اندکی را تجربه کرد. روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۱۷۶ هزار تومان آغاز کرد که تغییری نسبت به روز پنج‌شنبه نداشت. در ادامه روز، سکه تحت‌تاثیر کاهش قیمت دلار با پایین آمدن از نقطه ابتدای روز به ابتدای کانال یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان نزدیک شد و در نهایت با دو هزار تومان رشد یک میلیون و ۱۷۲ هزار تومان آرام گرفت.

همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۰۹ و ۳۲۶ هزار تومان داد و ستد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها