طلا جدید.PNG

قیمت جهانی طلا امروز (دوشنبه) تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و نااطمینانی نسبت به سیاست های رئیس جمهور آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، نااطمینانی نسبت به سیاست های اقتصادی و مالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با ۰.۲۲ درصد افزایش به بیش از ۱۱۹۴ دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر سبد ارزهای معتبر بین المللی با ۰.۳ درصد کاهش روبرو شده و به کمتر از ۱۰۰.۲۳ واخد رسیده است.

تصمیم جنجالی ترامپ در خصوص لغو صدور ویزا برای اتباع ۷ کشور اسلامی با واکنش منفی و انتقاد شدید بین المللی روبرو شده است. ده ها هزار نفر در شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به این تصمیم ترامپ تظاهرات کردند و رهبران کشورهای مختلف نیز مخالفت خود را با این تصمیم دولت آمریکا اعلام کرده اند.

دانیل هاینز تحلیلگر ارشد موسسه مالی ای ان زد در این باره تاکید کرد: ما شاهد افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا طی هفته های اخیر بوده ایم، علت اصلی این مساله نگرانی های جدی در آمریکا و اروپا بوده است، تصمیم اخیر ترامپ موجب تشدید نگرانی ها شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، سیاست های حمایتی ترامپ در زمینه تجارت و نگرانی نسبت به سیاست های اقتصادی و مالی واشنگتن طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا داشته است.

این در شرایطی است که تقاضای فیزیکی طلا در بازار چین به خاطر آغاز سال جدید چینی و تعطیلی بازارها، با افت نسبی روبرو شده است.

انتشار آمارهای ناامید کننده درباره رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی ۲۰۱۶ میلادی نیز تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته است.

هاینز افزود: انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا موجب نااطمینانی های تازه ای درباره زمان افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو شده است.

نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است اول فوریه منتشر شود و بیانیه نشست نیز روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

قیمت هر اونس نقره نیز در بازارهای بین المللی بدون تغییر نسبت به روز حمعه به ۱۷.۱۲ دلار رسیده است. به نظر می رسد انتشار امارهای مهم اقتصادی در آمریکا و منطقه یورو طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها