محمدرضا-پورابراهیمی-کمیسیون-اقتصادی-مجلس.jpg

بورس یکی از مهمترین بخش های اقتصادی کشور است و در برنامه ششم توسعه بازار سرمایه بویژه حوزه بورس کالا و اوراق بدهی اقدامات گسترده ای پیش بینی شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، صبح امروز (دوشنبه یازدهم بهمن ماه ۱۳۹۵) صبحانه کاری کانون نهادهای سرمایه گذاری تحت عنوان بودجه سال ۹۶ و انتظارات بازار سرمایه از مجلس شورای اسلامی درباره لایحه آن با حضور محمد رضا پور ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران عامل نهادهای مالی و فعالین بازار سرمایه برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با همت کانون نهادهای سرمایه گذاری، برگزار شد محمد رضا پور ابراهیمی با بیان اینکه بودجه سال ۹۶ بر مبنای برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی آن تدوین شده است عنوان کرد: برنامه ششم توسعه به صحن علنی آمده و حدود ۱۴۰ ماده از آن تصویب شده و بازار سرمایه در این برنامه به خوبی دیده شده است.

وی ادامه داد: بورس یکی از مهمترین بخش های اقتصادی کشور است و در برنامه ششم توسعه بازار سرمایه بویژه حوزه بورس کالا و اوراق بدهی اقدامات گسترده ای پیش بینی شده است.

این نماینده مجلس به درآمدهای دولت اشاره کرد و گفت: در بودجه حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده که حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان آن مالیات و درآمدهای دولت حدود  ۱۱۶ هزار میلیارد تومان از فروش نفت و حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان از محل انتشار و عرضه اوراق بدهی تامین می شود.

پور ابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر ثبات به بازار نفت ایران بازگشته است و توافق اوپک و همچنین عدم کاهش سهم ایران در فروش نفت از مهمترین رویدادهای اخیر است.

وی ادامه داد: با اقدامات مهم دولت تولید و فروش نفت ایران به دومیلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده و ما سهم گذشته خود از بازار نفت را بدست آورده ایم و ابراز امیدواری کرد: سهم هزینه های جاری کشور از درآمد نفت کاهش یابد.

نماینده مجلس شورای اسلامی یکی از معضلات بازار سرمایه را نرخ بهره بانکی دانست و گفت: قرار بود نرخ بهره بانکی به ۱۶ درصد برسد. اما متاسفانه همچنان شاهد سود ۲۴ درصدی هستیم که این یکی از معضلات بازار سرمایه است که باید هر چه سریعتر روند آن اصلاح شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که با آن روبرو بودیم موضوع عدم جذب سرمایه گذاری خارجی به دنبال تحریم ها بود و امید است با توجه به فضای ایجاد شده شاهد تحول در موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی باشیم.

در پایان پور ابراهیمی مجددا به مجموع درآمدها اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود از حدود  ۳۲۰ هزار میلیارد تومان ۲۵۰ هزار میلیارد آن محقق شود.

منبع: سنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها