طلا

افزایش ذخایر نفتی آمریکا و توافق اوپک بهای نفت را دستخوش تغییر کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با وجود اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو این سازمان سطح تولید نفت خود را کاهش داده اند، افزایش ذخایر نفتی آمریکا باعث شد نرخ نفت سیری نزولی را طی کند. با این حال، بهای نفت با وجود افزایش و کاهش های مداوم همچنان یک محدوده ثابت را طی می کند.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با ۱۰ سنت کاهش به ۵۵ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با ۸ سنت کاهش ۵۲ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه معامله شد.

کشورهای عضو اوپک پیشتر توافق کردند که در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی روزانه ۱.۲ میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهند. روسیه نیز متعهد شد ۶۰۰ هزار بشکه از تولید نفت روزانه خود را کاهش دهد.

نامشخص بودن نتایج نهایی توافق اوپک و همینطور پایبندی روسیه به این توافق باعث شده است بهای نفت همچنان در یک محدوده ثابت تغییر کند.

قیمت طلا نیز پس از گذراندن یک هفته پر سود، امروز چهارشنبه ثابت ماند. انتظار معامله کنندگان برای شنیدن تصمیم بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره بر این ثبات بها تأثیر گذار بود. بهای هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۰۹.۷۰ دلار در هر اونس رسید.

انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا که از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید نخستین نشست خود را برگزار می کند، در نرخ بهره هیچ تغییری ایجاد نکند.

منبع: باشگاه خبر نگاران جوان به نقل از رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها