امین دلیری

نشست خبری مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، امین دلیری ضمن خیر مقدم به خبرنگاران در نشست خبری خود درباره وظایف سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: این سازمان، کالاهایی را که در گمرک متروکه می شود و یا کالاهای قاچاق قطعیت یافته ای که توقیف و تحویل گمرک و همچنین کالاهایی که ضبط و به دستور قضائی تحویل سازمان می شود، جمع آوری، نگهداری و اداره می کند که این کالاها با توجه به قوانین و مقررات به صورت های مختلف به فروش می رسد که یکی مسیرهای مناسب در این زمینه، بورس کالای ایران است.

دلیری با بیان اینکه انتخاب بورس کالا به عنوان مسیری برای فروش سازمان املاک تملیکی با استقبال زیادی مواجه شده است، افزود: طی یک ماه و نیم اخیر دو محموله یک هزار و ۵۰۰ و یک هزار و ۶۰۰ تنی ورق فولادی به صورت رول و تخت در بورس کالا عرضه شد که خوشبختانه هر دو محموله با تقاضای خوبی مواجه شد و به فروش رفت. همچنین طبق مذاکراتی که با مسئولان بورس کالا انجام داده ایم، درخواست ایجاد یک تابلوی معاملاتی مجزا در این بازار مالی برای سازمان اموال تملیکی ارائه شده است.

بررسی عرضه خودرو، جواهرات، گندم

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری بورس کالای ایران مبنی برنامه سازمان اموال تملیکی برای عرضه کالاهای جدید در بورس کالا چیست؟ گفت: در آینده نزدیک فروش محصولات متنوع تری را در بورس کالا شاهد خواهیم بود به طوریکه اقدامات برای عرضه محصولاتی که قابلیت پذیرش در این بورس را داشته باشند در حال انجام است.

به گفته دلیری، در حال برنامه‌ریزی برای ورود کالاهای متنوع همچون خودرو، جواهرات، گندم و غیره (کالاهایی که استانداردهای ورود به بورس کالا را دارا باشند) به این بازار مالی هستیم.

دلیری، سازمان اموال تملیکی را سازمانی شفاف دانست و تاکید کرد: چنین بازاری که آمارهایش بر اساس اسناد موجود واضح و روشن است باید به بازاری ورود کند که مردم به آن اطمینان دارند و معاملات آن برای همگان قابل رصد است، بنابراین با ورود به بازار واحدی همچون بورس کالا، معاملات کالاهای سازمان اموال تملیکی برای همه شفاف تر از گذشته خواهد شد. با همه این تفاسیر، تمامی برنامه‌ها باید در چارچوب قانون و همچنین با هماهنگی کامل بورس کالا صورت گیرد، چرا که ورود به این بازار معاملاتی به صلاح اقتصاد کشور است و این اتفاق باید بدون هیچ نقصی انجام شود.

وی همچنین به مزایای ورود اموال تملیکی به بورس کالا اشاره کرد و افزود: در واقع یکی از وظایف بورس کالای ایران ایجاد شفافیت قیمت به‌صورت عادلانه و ایجاد فضای رقابتی برای ورود کالا است که براساس مکانیزم عرضه و تقاضا انجام شود، به عبارت دیگر زمانی که قیمت‌ها شفاف و قابل رصد و در دسترس همه قرار گیرد، بورس کالا محلی برای بازاریابی همگان می‌شود، به طوری که وقتی نرخ مرجعی در بازار وجود داشته باشد و معامله‌گران خود را با آن تطبیق می‌دهند، دیگر واسطه گری در میان نخواهد بود. به این ترتیب شفافیت قیمتی موجب خواهد شد تعداد بیشتری از خریداران داخلی و خارجی از خرید محصولاتی که دارای شرایط خاصی هستند، استقبال کنند.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درخصوص زمان ورود کالاهای جدید اموال تملیکی به بورس کالا گفت: پس از شروع موفق عرضه و معامله محصول ورق فولادی در بورس کالا، در تلاش هستیم تا روند عرضه سایر محصولات را سریع تر انجام دهیم که برای این کار تطبیق عرضه ها با قوانین بورس از اصلی ترین مراحل است.  

دلیری در پایان اظهار داشت: بورس کالا دارای ابزارهای معاملاتی زیادی است که به وسیله آنها نحوه معاملات آسان تر می‌شود، ضمن آنکه با عرضه در بورس دامنه مشتریان وسیع‌تر، شکل فروش کامل‌تر و در نتیجه شفافیت اقتصادی بیشتر می‌شود. همچنین با توجه به جایگاه بورس کالا در اسناد بالا دستی و همچنین قوانین مصوب، می‌توان به سهولت فروش اموال تملیکی در این بازار مالی را اجرایی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها