• ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
  • کد خبر: 8706
نمودار اونس

در این گزارش، روند جهانی اونس طلا از لحاظ تحلیل تکنیکال و سناریوهای احتمالی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

تحلیل تکنیکال اونس طلا

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،طی هفته گذشته تحلیلی مبنی بر اصلاح قیمت و افزایش به سطح ۱۲۰۹ ارائه گردید که در صورت عدم شکست ۱۲۲۰ احتمال کاهش وجود دارد. که تواند بعد از رشد در محدوده ۱۲۱۵ بتواند به ۱۱۹۸ کاهش پیدا کند و مجدد با توجه به دامنه حمایتی خود توانست به بالای ۱۲۲۰ درست پیدا کند.

در تایم فریم ماهانه و هفتگی سطح محدوده قیمتی ۱۲۰۹ حمایت قوی و مقاومت ۱۲۳۳ را نشان می هد و احتمال ایجاد نوسان در این بازه قیمتی وجود دارد.و در میان مدت میتوان گفت اونس طلا چنانچه در بالای ۱۲۱۰ پایدار باشد می تواند به هدف ۱۲۵۰ خود دست پیدا کند و شکست ۱۱۸۰ کاهش قیمت را امکان پذیر می سازد.

سناریوهای احتمالی اونس طلا

سناریو افزایشی: در حال حاضر احتمال شکل گیری قیمت برای رسیدن به ۱۲۳۳ در صورت عدم از دست رفت حمایت کلیدی ۱۲۱۲ وجود دارد و هدف میانی ۱۲۲۵ خواهد بود.و چنانچه بتواند به دامنه ۱۲۳۳ افزایش پیدا کند در صورت شکست این مقاومت و از دست نرفتن حمایت ۱۲۲۰، می تواند باا مقاومت های همچون ۱۲۴۱ و ۱۲۵۰ افزایش پیدا کند.

سناریو کاهشی: چنانچه قیمت با شکست ۱۲۰۹ روبرو شود احتمال کاهش در مرحله اول به اهداف ۱۱۹۸ - ۱۱۹۲ و ۱۱۸۰ وجود دارد.و در مرحله بعد برای کاهش بیشتر نیازمند شکست حمایت کلیدی ۱۱۷۰ است که چنانچه این حمایت شکسته شود اهدافی همچون ۱۱۶۲ - ۱۱۵۰ - ۱۱۴۵ را در نظر دارد.

سناریوهای برگشتی: با توجه به دو سناریو بالا حالت های برگشتی از اهداف ها می تواند ایجاد شود که شامل حالت های زیر است:

  • حالت اول: چنانچه قیمت به دامنه ۱۱۸۵ - ۱۱۸۰ کاهش پیدا کند عدم شکست نزولی در این سطح منجر به افزایش قیمت به سمت مقاومت های ۱۱۹۲ - ۱۱۹۸ و می تواند به بالای ۱۲۰۰ دست پیدا کند.

  • حالت دوم: چنانچه بتواند از حمایت ۱۱۸۰ گذر کند عدم شکست حمایت ۱۱۷۰ احتمال شکل گیری برگشت و افزایش قیمت امکان پذیر است.

  • حالت سوم: در صورتی که با سناریو افزایشی در این هفته روبرو باشیم احتمال برگشت از دو سطح کلیدی امکان پذیر است که شامل ۱۲۳۳ و ۱۲۴۱ خواهد بود و عدم شکست ۱۲۴۲ احتمال برگشت قیمت به دامنه ۱۲۲۰ وجود دارد.


منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها