سکه

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۱۷هزار و ۸۵۸ قرارداد و ارزش دو هزار و ۴۶۷ میلیارد رسید که نسبت به روز پنجشنبه رشد ۵ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۱۶ هزار و ۸۶۳ قرارداد رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی اونس طلا روز جمعه در مقایسه با پنجشنبه گذشته (چهاردهم بهمن) ۲۱ دلار افزایش یافته و با توجه به افزایش اندک نرخ دلار در بازار، روی قیمت سکه  در بازار داخلی و آتی بورس کالای ایران در اولین روز هفته تاثیر گذاشته است.

به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر ۵ سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۶ هزار تومان، افزایش ۰/۳ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۶۶ هزار تومان رشد ۰/۳۸ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش ۰/۵درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۴۷ هزار تومان معامله و رشد ۰/۵۱درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۶۱درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

همسو با رشد قیمت اونس و دلار، سکه تمام بهار آزادی در بازار نقدی در مسیر افزایشی قرار گرفت و به قیمت یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسید. فلز گرانبهای داخلی در کنار بهره بردن از رشد اونس و دلار، از اهرم صعود اونس در بازارهای جهانی نیز استفاده کرد.

همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۶۲۹ و ۳۳۳ هزار تومان داد و ستد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها