معاملات محصولات پتروشیمی دیروز (سه شنبه) به جز چند گرید خاص با تعادل تقاضا به پایان رسید، در این بین همچنان محصولات پلیمری آف گرید دارای تقاضای مطلوبی در تالار بودند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» نگاهی به معاملات روز گذشته تالار محصولات پتروشیمی بورس کالا نشان می دهد که همچنان محصولات پلیمری آف گرید و برخی از گریدهای پلی پروپیلن ها و پلی اتیلن های سبک فیلم و پی وی سی ها با تقاضای مطلوبی روبه رو بودند.

رضا کریمی، کارشناس بازار پتروشیمی دراین باره گفت: بازار پلیمرها شرایط آرامی را سپری می کنند و به جز برخی از گریدها، عرضه و تقاضا متعادل است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بازارهای جهانی نیز شرایط آرامی دارد، از این رو اکثر معامله گران در انتظار تغییرات محسوسی نیستند.

به گفته کریمی، با توجه به قیمت مناسب آف گریدها در حال حاضر این محصولات بیش از کالاهای دیگر در کانون توجه خریداران قرار دارد؛ از این رو رقابت برای این کالاها در هفته های اخیر افزایش یافته است.

در همین حال دیروز (سه شنبه) پلی اتیلن های سبک فیلم ۰۰۷۵ و ۰۲۰ بندرامام نسبت به مابقی گریدهای سبک فیلم با تقاضایی بیشتر از روبه رو شدند. همچنین پی وی سی ها گرید ۶۵ نیز با استقبال خریداران معامله شدند.

به طوری که پی وی سی نقدی اروند که به میزان ۱۴۷۴ تن عرضه شده بود با ۴ هزارتقاضا روبه رو شد، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۳۳۰ تومان بود و معامله گران میانگین قیمت ۲ هزار و ۵۰۴ تومان را برای خرید این کالا ثبت کردند.

همچنین پی وی سی گرید ۶۵ سلف پتروشیمی اروند نیز که ۵۰۰ تن عرضه داشت با ۱۶۴۰ تن تقاضا روبه رو شد.

با این حال برخی از گریدهای پلی پروپیلن های شیمیایی و پلی اتیلن سنگین اکستروژن و همچنین پلی اتیلن های سبک فیلم و پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ امیرکبیر با استقبال از سوی معامله گران روبه رو نشد و بخشی از آنها وارد سیستم مچینگ شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها