• ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
  • کد خبر: 8761
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز(سه شنبه) با ۲۰ سنت افزایش به ۵۵ دلار و ۹۲ سنت رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پس از کاهش قیمت نفت در جلسه قبل، در حالی که بازارها در بین شاخص های قیمتی مختلف محاصره شده اند که موجب محدود شدن نوسانات قیمتی شده، قیمت نفت امروز افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۰ سنت افزایش به ۵۵ دلار و ۹۲ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز ۱۶ سنت افزایش داشت و به ۵۳ دلار و ۱۷ سنت رسید.

از زمان آغاز امسال، هر دو شاخص نفتی نوسان قیمت محدود ۵ دلاری را شاهد بوده اند و این نشان دهنده عدم وجود شاخص های قیمتی جهت دهنده قوی در بازار است.

تجار گفتند، عمده ترین عامل تقویت قیمت نفت، تلاش اوپک و سایر تولید کنندگان برای کاهش ۱.۸ میلیون بشکه ای تولید روزانه نفت در نیمه نخست امسال است.

به گفته تجار، در حالی که اوپک و روسیه مجموعا حداقل ۱.۱ میلیون بشکه از تولید خود را کاهش داده اند، تولید نفت در سایر نقاط جهان افزایش داشته و بروز نشانه هایی از کندی رشد تقاضا موجب تضعیف تلاش ها برای برقراری توازن در بازار شده است.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا اکنون به بالاترین رقم در ۱۴ ماه گذشته رسیده و بیش از ۲۰ درصد از زمان اعلام توافق کاهش تولید اوپک رشد داشته است

همچنین نگرانی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه مصرف بنزین در آمریکا که یک عامل مهم در رشد تقاضا برای نفت است در حال کند شدن است.

حجم ذخایر بنزین آمریکا در طی ۲۷ روز نخست سال ۲۰۱۷ میلادی در مقایسه با افزایش متوسط کمتر از ۱۲ میلیون بشکهای در مدت مشابه ۱۰ سال گذشته، تقریبا ۲۱ میلیون بشکه افزایش یافته است. این می تواند به معنای کندی رشد تقاضا و ایجاد مازاد عرضه باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها