سکه

معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۲۰هزار و ۵۴۵ قرارداد و ارزش دو هزار و ۸۸۸میلیارد ریال رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز سه‌شنبه، سکه و دلار برای دومین روز متوالی برخلاف جهت یکدیگر حرکت کردند. در چهارمین روز هفته، کاهش ۱۵ تومانی دلار اثری در قیمت سکه نداشت و فلز گران بهای داخلی به تبعیت از اونس در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران روند صعودی در پیش گرفت.

به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر ۵ سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان، افزایش ۰/۱۴ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۷۹ هزار تومان رشد ۰/۰۷ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۳۲۶ هزار تومان به فروش رسید و با افزایش ۰/۲۵درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۶۸ هزار تومان معامله و رشد ۰/۳۸درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۴۱۵ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۳۹درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی

در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی با افزایش ۶ هزار تومانی از کانال یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان عبور کرد و به قیمت یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان رسید، حال آنکه شاخص ارزی با ۱۵ تومان افت دیگر به قیمت ۳ هزار و ۸۳۵ تومان رسید. به گفته فعالان، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی و نوسان آن پیرامون قیمت هزار و ۲۳۰ دلار تا ساعت ۳ بعدازظهر یکی از عواملی بود که سکه را در مسیر صعودی قرار داد.

به گفته کارشناسان، نزدیک شدن به ایام ۲۲ بهمن و افزایش تقاضا در آستانه پایان سال ۹۵ از عواملی هستند که انتظارات افزایشی معامله‌گران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.افزایش بهای سکه‌های کوچک‌تر نیم سکه و ربع سکه نیز در راستای انتظارات افزایشی معامله‌گران تفسیر شده است.

همچنین، نیم سکه با ۴ هزار تومان رشد به قیمت ۶۴۵ هزار تومان و ربع سکه نیز با همین میزان افزایش به قیمت ۳۴۵ هزار تومان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها