طلا و ترامپ

در حالی که سیاست های رئیس جمهور جدید آمریکا موجب نگرانی های زیادی در سطح جهان شده، یک تحلیلگر ارشد اقتصادی پیش بینی کرد که قیمت طلا تحت تاثیر سیاست های دونالد ترامپ به راحتی ۱۰۰ دلار دیگر افزایش خواهد یافت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، نگرانی های مربوط به سیاست های رئیس جمهور آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی و افزایش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش جیم وایکوف تحلیلگر برجسته کیتکونیوز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان بی سی تاکید کرد: به نظر می رسد روند صعودی قیمت جهانی طلا ادامه خواهد یافت و به نظر من قیمت طلا طی ماه های آینده به راحتی ۱۰۰ دلار دیگر افزایش می یابد. این مساله به خاطر سیاست های ترامپ خواهد بود.

اظهارات ترامپ درباره سیاست های تحاری و ارزی موجب افزایش تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها شده است. قیمت طلا بار دیگر تحت تاثیر اظهارات ترامپ درباره لغو برنامه بهداشت و سلامت اوباما تا سال ۲۰۱۸ میلادی با افزایش نسبی روبرو شده است.

انتشار آمارهای مربوط به وضعیت بازار اشتغال و رشد دستمزدها در آمریکا نیز نشان می دهد که فدرال رزرو در شرایط کنونی اطمینان چندانی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی ندارد و بعید به نظر می رسد که در نشست مارس نرخ بهره را افزایش دهد.

بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس نیز تاکید کرد: بازارهای بین المللی به این باور رسیده اند که سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ به این زودی اجرا نخواهد شد و این مساله تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی خواهد داشت.

ترامپ پیش از این قول داده است تا مالیات ها را کاهش داده و هزینه های مربوط به پروژه های زیرساختی را افزایش دهد.

بارت ملک افزود: به نظر من سرمایه گذاران بین المللی منتظر روشن شدن سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ هستند. افت شاخص سهام و ارزش دلار آمریکا می تواند در کوتاه مدت به نفع قیمت حهانی طلا باشد. ترامپ بارها از روند صعودی ارزش دلار و تاثیر منفی آن بر صادرات آمریکا انتقاد کرده است.

مشاوران اقتصادی ترامپ نیز آلمان را متهم کرده اند که به طور عمد ارزش یورو در برابر دلار را پایین نگه داشته است. ترامپ قبلا نیز چین را به دستکاری در ارزش یوان در برابر دلار متهم کرده بود.

وایکوف در این باره گفت: وقتی شما همه شرکای تجاری بزرگ خود را به دستکاری در نرخ ارز متهم می کنید، این مساله نشان می دهد که شما نیز قصد دارید نرخ ارز را کمتر از سطح واقعی برسانید.

وی اظهار داشت: نگرانی نسبت به اوضاع سیاسی منطقه یورو به خصوص انتخابات فرانسه و آلمان نیز می تواند موجب افزایش تقاضا برای طلا شود.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها