کراپ‌شده - نمودار سکه

در این تحلیل نگاهی داریم به تحلیل تکنیکال و سناریوهای احتمالی آبشده طلا و سکه نقدی طی هفته جاری.

تحلیل تکنیکال آبشده طلا

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،در نمودار قیمتی تایم چهار ساعته نشانه های از مقاومت و حمایت قوی دیده می شود که شامل مقاومت ۵۰۲۰۰۰ و حمایت ۴۹۷۵۰۰ که در حال  نوسان در این بازه قیمت است که فعلا باید دید کدام سطح راه مورد شکست قرار می دهد.

سناریوهای احتمالی آبشده طلا

سناریو افزایشی: چنانچه در هفته جاری با شکست مقاومت کلیدی ۵۰۲۰۰۰ مواجه شود احتمال رشد بیشتر قیمت با توجه به شکل گیری قیمت وجود دارد. و اهداف شامل ۵۰۴۰۰۰ - ۵۰۶۰۰۰ است.

سناریو اصلاحی: چنانچه به دامنه ۵۰۴۰۰۰ تا ۵۰۶۰۰۰ افزایش پیدا کند عدم شکست ۵۰۶۰۰۰ احتمال برگشت قیمت به سمت ۵۰۲۰۰۰ برای اصلاح  قیمتی وجود دارد.

سناریو کاهشی: چنانچه قیمت با شکست ۴۹۷۰۰۰ مواجه شود احتمال تثبیت قیمت برای کاهش به سمت ۴۹۰۰۰۰ دور از انتظار نخواهد بود. و اهداف میانی به ترتیب ۴۹۶۰۰۰ - ۴۹۴۰۰۰ - ۴۹۲۰۰۰ - ۴۹۰۰۰۰ است.

سناریو برگشتی: چنانچه به دامنه ۴۹۰۰۰۰ کاهش پیدا کند عدم شکست نزولی در سطح حمایتی ۴۸۸۰۰۰ احتمال اصلاح به سمت ۴۹۷۰۰۰ وجود دارد و اهداف میانی ۴۹۲۰۰۰ - ۴۹۴۰۰۰ است.

تحلیل سکه نقدی

در نمودار قیمتی تایم چهار ساعته سکه نقدی قیمت بعد از رسیدن به دامنه ۱۲۱۵۰۰۰ توانسته اصلاح خود را تا دامنه ۱۱۹۲۰۰۰ کامل کند و فعلا دید می شود که چنانچه مجدد به بالای ۱۲۰۰۰۰۰ باز گردد و تا دامنه ۱۲۱۰۰۰۰ ادامه میدهد و چنانچه با عدم شکست ۱۲۱۷۰۰۰ همراه باشد احتمالل برگشت به سمت ۱۲۰۰۰۰۰ و ۱۱۹۲۰۰۰ صورت می گیرد.

سناریوهای احتمالی سکه نقدی

سناریو افزایشی: در حال حاضر اصلاح با افزایش قیمت در صورت شکست ۱۲۰۰۰۰۰ امکان پذیر می سازد و اهداف به ترتیب ۱۲۰۵۰۰۰ - ۱۲۱۱۰۰۰ - ۱۲۱۵۰۰۰ است. و شکست سقف قیمتی هفته اخیر ۱۲۱۷۰۰۰ احتمال رشد به سمت ۱۲۲۳۰۰۰ - ۱۲۳۰۰۰۰ وجود دارد.

سناریو اصلاحی: چنانچه به دامنه ۱۲۱۱۰۰۰ و ۱۲۱۵۰۰۰ دسترسی پیدا کرده باشد عدم شکست ۱۲۱۷۰۰۰ احتمال برگشت قیمت به سمت ۱۲۰۰۰۰۰ و ۱۱۹۰۰۰۰ وجود دارد.

سناریو کاهشی: چنانچه قیمت با شکست نزولی ۱۱۹۴۰۰۰ مواجه شود احتمال کاهش به اهداف ۱۱۸۸۰۰۰ - ۱۱۸۳۰۰۰ و ۱۱۸۰۰۰۰ در مرحله اول  وجود دارد.

سناریوهای برگشتی:

حالت اول: عدم شکست نزولی ۱۱۷۷۰۰۰ احتمال افزایش قیمت به سمت ۱۱۸۳۰۰۰ - ۱۱۸۸۰۰۰ - ۱۱۹۴۰۰۰۰ وجود دارد.

حالت دوم: چنانچه شکست نزولی در ۱۱۷۷۰۰۰ ایجاد شود احتمال کاهش قیمت به سطح ۱۱۷۰۰۰۰، و عدم شکست ۱۱۶۲۰۰۰ احتمال برگشت قیمت و افزایش به اهداف ۱۱۷۷۰۰۰ - ۱۱۸۳۰۰۰ - ۱۱۸۸۰۰۰ و ۱۱۹۴۰۰۰ وجود دارد.

منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها